Warszawa, 16.11.2017 – Ponad połowa Polaków decyduje się na zakup świątecznych prezentów na ostatnią chwilę, głównie z uwagi na brak czasu czy świątecznych promocji – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie eBay. Odpowiedzią jednego z największych portali aukcyjnych na świecie na przyzwyczajenia polskich kupujących jest najnowsza akcja „First Minute Shopping”, która ma zachęcić do zmiany zakupowych nawyków.
Tradycja obdarowywania najbliższych świątecznymi prezentami jest wyraźnie zakorzeniona w polskiej kulturze – prezenty kupujemy dla rodziny, przyjaciół, a od niedawna również dla osób z najbliższego otoczenia, np. ochroniarza czy opiekunki dla dziecka. W tym roku kupimy średnio 6 świątecznych prezentów i większość z nas zrobi to na ostatnią chwilę, tj. w grudniu (48%) lub tydzień przed świętami (10%). Główne powody to przede wszystkim niewystarczająca ilość czasu i brak świątecznej atmosfery. Aż 23% jako powód podaje również brak świątecznych promocji.
Jak wynika z badania, najtrudniej przychodzi nam kupić prezent najbliższej osobie. Najczęściej na poszukiwaniu odpowiedniego prezentu spędzamy kilka godzin (29%) lub nawet kilka dni (25%). Statystycznie kobiety poświęcają więcej czasu na znalezienie odpowiedniego podarunku dla najbliższych.
Czytaj także: eBay wprowadza w Polsce program „Okazje”, czyli oferty z darmową dostawą i niższą ceną
eBay chce wyjść naprzeciw polskim kupującym poprzez akcję „First Minute Shopping” skierowaną do wszystkich tych, którzy chcą uniknąć przedświątecznego gwaru i kupić przemyślany prezent dla najbliższych z większym niż zwykle zapasem czasu. W ramach akcji już od 16 listopada wszyscy polscy kupujący otrzymają 15-procentowy kupon na cały asortyment na eBay.pl.
– Jak pokazują wyniki badań, co piąty Polak odkłada decyzję o świątecznych zakupach na ostatnią chwilę z uwagi na brak promocji. W odpowiedzi na takie głosy eBay.pl uruchamia specjalną akcję „First Minute Shopping”, poprzez którą chcemy zachęcić kupujących w Polsce, aby w tym roku rozpoczęli poszukiwania prezentów wcześniej, a zaoszczędzony w ten sposób czas poświęcili później swoim najbliższym – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Wyniki badań wskazują, że 63% Polaków planuje w tym roku kupić tyle samo lub więcej prezentów w sklepach internetowych niż w ubiegłym roku. Ponad połowa z nas (53%) co najmniej raz kupiła świąteczny prezent online, m.in. dlatego, że konkretnej rzeczy nie udało się znaleźć nigdzie indziej.
Źródło: inf. prasowa