Pierwsze 100 z ponad 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K. Nowe logo widnieje m.in. na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi i na Śląsku. Proces rebrandingu rozpoczął się w maju i potrwa do końca marca 2018 roku.
– W 2015 r. zdecydowaliśmy, że Circle K stanie się naszą globalną marką detaliczną. To element naszej strategii i jednocześnie bardzo ważny moment w historii całej firmy. Polska dołącza właśnie do grona ponad 20 krajów, w których Circle K ma ugruntowaną pozycję na rynku i z sukcesem funkcjonuje już od wielu lat – mówi Giedrius Bandzevičius, Prezes firmy Circle K Polska.
Zmiana nazwy Statoil na Circle K będzie sukcesywnie obejmować kolejne regiony Polski. We wrześniu i październiku proces rebrandingu będzie obejmował stacje zlokalizowane na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Danii. Prace związane z rebrandingiem prowadzone są nadal w sieci stacji paliw na Litwie, Łotwie i w Estonii. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy. Na stacjach Circle K nadal będą oferowane tej samej wysokiej jakości paliwa miles® i milesPLUS®, kawy, a także hot dogi. Bez zmian pozostaną także zasady funkcjonowania programu lojalnościowego Statoil Extra, który obecnie nosi nazwę Circle K Extra Club.
Dlaczego nazwa zmienia się właśnie teraz?
Właściciel Circle K Polska, czyli Grupa Alimentation Couche-Tard, jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Po zakupie Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.
źródło: inf. prasowa