Francuskie telewizje, które zdecydowały się puścić spot o szczęśliwie żyjących ludziach z zespołem Downa, otrzymały ostrzeżenie od Najwyżej Rady Audiowizualnej.
Stacje wyemitowały spot w dzień zespołu Downa ustanowiony przez ONZ. Celem tego była walka z dyskryminacją i stygmatyzacją osób dotkniętych tym upośledzeniem. Filmik rozpoczyna się od sceny, gdy matka dowiaduje się, że dziecko które nosi ma zespół Downa. Wtedy pyta: jakie życie będzie miało? Odpowiedzią na pytanie są ukazane szczęśliwe osoby żyjące z tym zaburzeniem.
Najwyższa Rada Audiowizualna zdecydowała się upomnieć telewizje, które wyemitowały spot. Według nich materiał był dwuznaczny oraz nie budził powszechnego uznania. Dodatkowo „mankamentem” okazało się to, że jednym z autorów była Fundacja Jérôme’a Lejeune’a, która – jak dodali urzędnicy – walczy z aborcją.
Czytaj także: Dawkins: to niemoralne by sprowadzać na świat dziecko z zespołem Downa
We Francji 96 proc. dzieci, u których stwierdzono zespół Downa jest zabijane w łonie matki.