Jak informuje portal trans.info, już wkrótce Poczta Polska może wdrożyć rozwiązanie, które znacznie poprawi jakość oferowanych usług.
W 2017 roku Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy z firmą Pakomatic – dostawcą paczkomatów. W tym roku w Warszawie, na Żoliborzu przy ul. Rydygiera, pojawił się pierwszy paczkomat obsługiwany właśnie przez Pakomatic. Został zainstalowany w budynku, gdzie jest 200 mieszkań, po konsultacjach ze wspólnota mieszkaniową i zarządcą.
Jak to działa? Klient zamawia produkty przez internet i wybiera dostawę do domu. Kurier przyjeżdża i zostawia przesyłkę w skrytce. Kod dostępu do skrzynki (system generuje jednorazowe kody do odbioru paczek, co ma stanowić gwarancję bezpieczeństwa) klient otrzymuje SMS-em. Obsługę ułatwiają panele dotykowe. Z kolei z punktu widzenia kurierów, pracę ułatwić mają wbudowane w paczkomaty czytniki kodów kreskowych. W pierwszym paczkomacie jest miejsce na 30 paczek – czytamy na portalu.
Czytaj także: Eksperci: Paczkomaty nie zrobią rewolucji w handlu. Branża ma przed sobą znacznie większe wyzwania
Tym, co wyróżnia paczkomaty, z których chce korzystać Poczta Polska jest ich dogodne umiejscowienie. Urządzenia są położone bardzo blisko miejsca zamieszkania, np. w blokach i kamienicach.
Ponadto, paczkomat Poczty Polskiej oferuje więcej czasu na odbiór paczki – do 7 dni. Dla porównania w maszynach InPostu odbiorca ma 48 godzin na pobranie przesyłki.
Źródło: trans.info