Już jakiś czas temu pojawiła się informacja, że Facebook zamierza wprowadzić reklamy podczas nagrań umieszczanych na portalu. Teraz znamy już bardziej szczegółowe informacje na ten temat.
Reklamy podczas wideo na Facebooku to nieuchronny efekt coraz większej popularności tego rodzaju przekazu na portalu. Wiadomo już, że treści reklamowe pojawią się zarówno podczas nagrań, jak i podczas transmisji na żywo. 55 procent dochodu z nich trafi do użytkownika, resztę zgarnie sam portal. Oczywiście aby pojawiła się reklama, trzeba będzie spełnić odpowiednie warunki.
Jeden z formatów, na którym pojawią się reklamy, to nagrania wideo. Nie powtórzy się tu scenariusz z serwisu YouTube, w którym reklama wyświetla się zwykle na początku filmu. Tutaj pojawi się ona po pierwszych 20 sekundach i będzie trwała również 20 sekund. Jest jednak warunek, ponieważ żeby treść reklamowa się wyświetliła, film będzie musiał mieć przynajmniej 3 minuty.
Czytaj także: Wkrótce smartfony mogą być za darmo. Wystarczy, że użytkownik zgodzi się na oglądanie reklam?
Drugim formatem z możliwością reklam będą transmisje na żywo, które w ostatnim czasie również stały się na Facebooku bardzo popularne. Warunek tutaj jednak jest taki, by transmitująca osoba miała minimum 2000 obserwujących, a przekaz musi mieć co najmniej 300 widzów. Samo nagranie musi trwać przynajmniej 4 minuty.
Czytaj także: Kolejny pomysł Ministerstwa Sprawiedliwości. Każda firma ze stroną internetową