Magazyn „Drinks international” przygotował tegoroczny ranking najlepiej sprzedających się wódek. W pierwszej „10” znalazły się dwie polskie marki: Żubrówka i Krupnik. Na drugim miejscu, pod względem wzrostu sprzedaży, uplasowała się Soplica.
Pierwsze miejsce w rankingu przypadło brytyjskiej marce Smirnoff, która wynikiem 25,5 mln sprzedanych skrzynek w 2016 roku i wyraźnie wyprzedziła konkurencję. Drugie miejsce przypadło francuskiemu Absolutowi z 11 mln sprzedanych skrzynek. O 3,5 mln mniej sprzedano – trzeciej na liście – ukraińskiej Khortytsy.
Tuż za podium znalazła się polska Żubrówka. Wódka produkowana przez CEDC Polska została sprzedana w ilości 7,1 mln skrzynek. 5 i 6 miejsce zajęły odpowiednio Khlibniy Dar i Svedka. 7 w rankingu był polski Krupnik, który sprzedał się w ilości 4,4 mln skrzynek w ciągu roku.
W rankingu uwzględniono m.in. Soplicę (16. miejsce). Jednak w przypadku tej marki, warto odnotować znaczący wzrost sprzedaży – w porównaniu z 2015 rokiem – aż o 23 proc. Dało jej to drugie miejsce w klasyfikacji największego wzrostu sprzedaży, identyczny wynik miała marka Bulbask. W tej kategorii zwycięża Gosudarev Zakaz, produkowana przez Synergy, której sprzedaż wzrosła o 21 proc.
W rankingu uwzględniono jeszcze 3 polskie marki: Żołądkowa Gorzka De Luxe (spadek sprzedaży o 26 proc.) , Sobieski (spadek o 5 proc.) i Wyborowa (wzrost o 6 proc.)