• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Polski rząd szykuje się na wojnę? Szkolenia na polecenie Tuska

    Zakończyło się spotkanie Tuska z koalicjantami. Hołownia po wyjściu powiedział tylko dwa słowa

    PILNE PROJEKT

    Nieoficjalnie: Tadeusz Duda zostawił list pożegnalny

    Nagranie ze strzelaniny w Limanowej trafiło do sieci. Trwa obława [WIDEO]

    Morderstwo w Starej Wsi. Policja dalej przeczesuje las. Wiadomo, czego szukają

    Pożar sklepu Biedronka. Strażacy walczą z ogniem [WIDEO]

    Pożar sklepu Biedronka. Strażacy walczą z ogniem [WIDEO]

    Trump o relacjach z Polską na spotkaniu z Zełenskim. Padły znaczące słowa

    USA ostro o decyzji Iranu: „To niedopuszczalne”

    prezydent andrzej duda

    Andrzej Duda obejmie kolejną kluczową funkcję? „Nie wahałbym się”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Polski rząd szykuje się na wojnę? Szkolenia na polecenie Tuska

    Zakończyło się spotkanie Tuska z koalicjantami. Hołownia po wyjściu powiedział tylko dwa słowa

    PILNE PROJEKT

    Nieoficjalnie: Tadeusz Duda zostawił list pożegnalny

    Nagranie ze strzelaniny w Limanowej trafiło do sieci. Trwa obława [WIDEO]

    Morderstwo w Starej Wsi. Policja dalej przeczesuje las. Wiadomo, czego szukają

    Pożar sklepu Biedronka. Strażacy walczą z ogniem [WIDEO]

    Pożar sklepu Biedronka. Strażacy walczą z ogniem [WIDEO]

    Trump o relacjach z Polską na spotkaniu z Zełenskim. Padły znaczące słowa

    USA ostro o decyzji Iranu: „To niedopuszczalne”

    prezydent andrzej duda

    Andrzej Duda obejmie kolejną kluczową funkcję? „Nie wahałbym się”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Rośnie rozpoznawalność polskich marek za granicą

11 maja 2015
Kategorie: Biznes, Gospodarka, Na topie, Na Topie
Ambitne plany LPP na 2015 rok
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Branża meblarska, kosmetyczna czy spożywcza to sektory uznawane na świecie za polską specjalność. Niektóre polskie marki są nawet lepiej rozpoznawalne za granicą niż w kraju. Coraz ważniejsze – obok uplasowania produktów „made in Poland” na zagranicznych rynkach – staje się również promowanie marek. Prace nad tym trwają w resorcie gospodarki.

W Polsce działa około 60 tys. firm uzyskujących przychody z eksportu. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w ubiegłym roku polskie produkty trafiły do 218 krajów na całym świecie. Nadal blisko 80 proc. polskiego eksportu trafia przede wszystkim na rynki Unii Europejskiej.

– Największe polskie marki to te, które są w stanie pod swoim szyldem konkurować na rynkach zagranicznych. W transporcie, kosmetykach i branży meblarskiej są znane polskie marki, które sprzedają swoje produkty pod swoją nazwą – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Bąk, wiceminister gospodarki. – Mamy dosyć dużo takich firm, które już unormowały swoje pozycje związane ze znakiem towarowym poza granicami. Co ciekawe, są nawet takie firmy, co do których często nie mamy świadomości, że są polskie marki.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Wspieranie polskich marek na zagranicznych rynkach jest jedynym z zadań resortu gospodarki. Dotyczy to m.in. ich udziału w różnego typu targach, eventach promocyjnych czy misjach gospodarczych. Jak podkreśla wiceminister, to działania, które mają utożsamiać markę polskiej gospodarki z tymi produktami.

Największy potencjał eksportowy dla polskich produktów ma Unia Europejska, gdzie w niektórych krajach nasze artykuły muszą konkurować nie tylko samą ceną.

– Na rynkach wysoko konkurencyjnych, takich jak Niemcy, Włochy czy nawet Czechy rywalizuje się nie ceną, lecz jakością produktów. Eksportujemy do tych krajów dosyć dużo, a nasze marki cieszą się tam uznaniem – dodaje Bąk.

Takie firmy jak Maspex, LPP, Inglot czy Fakro znane są już nie tylko w Europie. Ministerstwo Gospodarki stawia w swoich działaniach coraz większy nacisk również na rynki pozaeuropejskie. Przykładem są istniejące już programy, jak Go China czy Go Africa.

Grant Thornton prognozuje, że dla polskiego eksportu coraz większe znaczenie będą mieć rynku poza UE. Najmocniej wzrośnie rola odbiorców z Ameryki Północnej i Południowej – sprzedaż na tamte rynki do roku 2020 ma wzrosnąć o 45,3 proc. Eksperci szacują również, że dynamika polskiego eksportu wyniesie w ciągu najbliższych 5 lat ok. 5,2 proc. rocznie.

– Mamy już pierwsze sygnały, że również w Afryce i Azji zyskują uznanie firmy sprzedające produkty pod marką polską. Do tej pory stosowaliśmy raczej kooperację z tamtejszymi przedsiębiorstwami czy globalnymi firmami, ale teraz nasze marki też są w stanie konkurować w wybranych sektorach – uważa Arkadiusz Bąk.

Jak podkreśla, uplasowanie polskiej marki na zagranicznych rynkach jest procesem długim i trudnym.

– To kwestia zaufania, ugruntowania pozycji i powiązania z pewną specjalizacją. Dlatego łatwiej jest promować marki, które są naszymi specjalnościami czyli właśnie z branży meblarskiej, kosmetycznej czy spożywczej – uważa Bąk. – Gdybyśmy chcieli polski samochód wyprodukować i sprzedaż poza naszymi granicami, to nawet przy dobrej kampanii promocyjnej byłoby to dużo trudniejsze zadanie niż przy markach już uznanych – dodaje.

Po dwóch miesiącach 2015 r. wartość polskiego eksportu przekroczyła 27 mld euro i była wyższa o 7,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Fot. Commons Wikimedia
Tagi bizneseksportfirmymarkaPolska]sprzedażzagranica
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine