Jedni z większym, inni z mniejszym trudem akceptowali nowatorski jak na Porsche pomysł Panamery z dieslem. Emocje jeszcze nie opadły, a firma z Zuffenhausen już prezentuje modernizację wysokoprężnej jednostki.
W 3-litorwej jednostce, o której mowa, zwiększono moc o 50 KM co daje wzrost osiągów o około 20%. Taki efekt uzyskano poprzez zmianę głównie części ruchomych silnika tj. tłoki czy wał korbowy. Zostały one zaprojektowane z myślą o możliwie jak największej wydajności.
Modernizację przeszła także skrzynia biegów. Jej pierwsze 4 przełożenia zostały zaprojektowane z krótszym przełożeniem co pozwala na lepsze przyspieszenie. Dla zwiększenia komfortu i zmniejszenia zużycia paliwa przełożenie dla tylnej osi wydłużono, dzięki temu odpowiednią prędkość nowa Panamera uzyska na niższych obrotach niż poprzednik.
Czytaj także: Prototypy z Fabryki Samochodów Ciężarowych
Modernizacja objęła nie tylko silnik i skrzynię biegów, Porsche zdecydowało się zastosować kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) ,który do tej pory był oferowany tylko z jednostkami benzynowymi.
Dzięki tym modernizacją prędkość maksymalna wzrosła do 259 Km/h , a żeby rozpędzić się do pierwszej setki Panamera potrzebuje 6 sekund.
Nowy model pojawi się w salonach w styczniu 2014 roku.
(fot. Porsche)