21 procent w styczniu oraz 29 procent w lutym – o tyle, w porównaniu z analogicznymi okresami w 2015 roku, wzrosły przychody Stokrotki, spółki zależnej Emperia Holding.
Przychody Stokrotki w styczniu 2016 roku wyniosły 179 milionów złotych, natomiast w kolejnym miesiącu wynik został jeszcze poprawiony o trzy miliony złotych, mimo mniejszej liczby dni.
Jeśli chodzi o poprawę obrotów rok do roku, nie jest to wyłącznie wynik rosnącej liczby marketów. Wzrost jest również widoczny przy porównaniu wyników bez uwzględnienia nowych sklepów (o 4,5 proc. w styczniu oraz 11,5 proc. w lutym).
Czytaj także: Łódź - polskie Detroit
Podczas dwóch pierwszych miesięcy 2016 roku, pojawiły się 2 nowe supermarkety Stokrotki oraz 10 nowych marketów. Łączna liczba sklepów tej sieci na koniec lutego wyniosła 336.
Największą siecią w Polsce pozostaje Biedronka, jednak bardzo ciekawie wypada porównanie planów obu sieci na 2016 rok. Emperia zarządzająca siecią Stokrotki, zamierza otworzyć 100 nowych placówek, podczas gdy Biedronka – tylko 80.