W pierwszym kwartale 2016 roku Agora – wydawca „Gazety Wyborczej” zanotował stratę netto w wysokości 7,2 mln złotych. Szczególnie kiepskie wyniki spółka zanotowała w segmencie prasowym.
Jako spółka, Agora zanotowała zysk EBITDA na poziomie 28 mln złotych, z kolei na poziomie EBIT – 3 mln złotych. Dużo gorsze wskaźniki zanotowano jednak w segmencie prasy: na poziomie EBIT stracono tutaj 2,4 mln złotych, natomiast na poziomie EBITDA – O,4 mln złotych. W komunikacie spółki przyznano się zarówno do spadku sprzedaży tytułów prasowych, jak i wpływów reklamowych w segmencie.
Pomimo podwyższenia ceny, w stosunku rok do roku spadły przychody ze sprzedaży „GW” – do 25,9 mln złotych (spadek o 6,8 % w stosunku rocznym). Dużo wyższy spadek zanotowano jednak w segmencie reklam prasowych. W stosunku do trzech pierwszych miesięcy 2015 roku wyniósł on aż 21,5 %. Łączne przychody reklamowe wyniosły tym razem tylko 17,5 mln złotych.
Czytaj także: Straty finansowe wydawcy \"Gazety Wyborczej\". Spółka publikuje pełne zestawienie
Dla porównania, jeszcze w ostatnim kwartale ubiegłego roku, łączne przychody reklamowe z tytułu gazet i czasopism wynosiły 28,7 mln złotych. W każdym z kwartałów 2015 roku przychody reklamowe przekraczały barierę 20 milionów złotych, a spółka nie notowała w tym segmencie straty, co aktualnie zdarzyło się po raz pierwszy. Analitycy łączą znaczny spadek przychodów spółki z reklam z decyzją rządu, który postanowił ograniczyć liczbę reklam i obwieszczeń rządowych umieszczanych w dzienniku, znanym z niechętnego stosunku do Prawa i Sprawiedliwości.
Źródło: pb.pl
Foto: wikiCommons