Energa zostanie sponsorem głównym Lechii Gdańsk SA. Porozumienie zakłada współpracę pomiędzy największym pomorskim koncernem energetycznym, a klubem w sezonie 2016/2017. – Wierzę, że nasze wsparcie pozwoli gdańskim piłkarzom osiągnąć zamierzony cel, a klub i jego kibice dobrze będą służyć promocji naszej marki – podkreśla Dariusz Kaśków, prezes Zarządu Energa S.A.
Współpraca Lechii z Energą trwa nieprzerwanie od 2007 roku. Wówczas Biało-Zieloni grali jeszcze na zapleczu Ekstraklasy. W 2011 roku spółka wzmocniła współpracę z klubem. Cztery lata później została sponsorem tytularnym Stadionu Energa Gdańsk, na którym Biało-Zieloni rozgrywają swoje mecze.
– Dziś rozpoczynamy nowy rozdział współpracy. Na razie na najbliższy sezon. W biznesie i w sporcie liczą się jednak długoletnie, partnerskie relacje. Myślę więc, że do rozmów na temat współpracy jeszcze usiądziemy. Energa, jako sponsor kilku innych drużyn zawodowych posiada wypracowany i dobrze funkcjonujący model takiej współpracy – podkreśla Dariusz Kaśków, prezes Zarządu Energa S.A. – Wierzę, że klub i jego kibice dobrze będą służyć promocji naszej marki, a nasze wsparcie pozwoli drużynie osiągnąć zamierzony cel: zdobycie podium LOTTO Ekstraklasy. Liczymy, że wspólne działania przełożą się na wyniki sportowe klubu, a co za tym idzie, budowę marki Energa.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
– Współczesny sport, zwłaszcza ten zawodowy, nie może dziś właściwie funkcjonować bez wsparcia sponsorów. Tym bardziej cieszymy się, że udało się sfinalizować nasze starania o sponsora, a tym samym o przyszłość klubu. Jesteśmy dumni z faktu, iż Energa, po blisko 10 latach współpracy, przejmuje tytuł Sponsora Głównego Lechii Gdańsk – mówi Adam Mandziara, prezes Klubu.
Lechia Gdańsk zajmuje wysokie miejsce w raporcie „Ekstraklasa piłkarskiego biznesu”, przygotowanym przez EY i Ekstraklasę SA. W świetle tego raportu gdańscy piłkarze zwyciężają w kategorii „efektywność sportowa”. W klasyfikacji „marketingowo-medialnej” i „rankingu biznesowym” Biało-Zieloni zajmują trzecią pozycję. W minionym sezonie Lechia cieszyła się również dużym zainteresowaniem sponsorów i partnerów – w tej kategorii klub uplasował się na trzecim stopniu podium. Fakty te miały oczywiście istotny wpływ na kierunek i wynik negocjacji pomiędzy Lechia a Energą.
– Jako jeden z największych pracodawców w regionie staramy się wsłuchiwać w potrzeby mieszkańców i wspierać ważne dla nich wydarzenia kulturalne i sportowe. Uznaliśmy, że kontynuacja budowy silnej drużyny gdańskich piłkarzy jest odpowiedzią na te potrzeby i wpisuje się w naszą strategię działalności społecznej – mówi Przemysław Piesiewicz, wiceprezes zarządu Energa SA.
Klub Lechia Gdańsk od wielu lat pełni poważną rolę prospołeczną – jest jednym z najsilniejszych, pomorskich ośrodków edukacji sportowej dla dzieci i młodzieży. Dzięki pracy trenerów Lechii młodzi sportowcy odnoszą sukcesy nie tylko w regionie, lecz również na arenie ogólnopolskiej. W 2012 r. Lechia Gdańsk zdobyła tytuł Mistrza Polski Juniorów Młodszych. Dzięki porozumieniu z Energą, zakres tych działań ma się zwiększyć jeszcze bardziej.
Źródło: Lechia Gdańsk
Fot. Lechia Gdańsk