Firma Nike, potentat w branży zajmującej się sprzedażą sprzętu sportowego, zaprezentowała swoją najnowsza kampanię reklamową. Jej bohaterem jest Chris Mosier – pierwszy w historii transseksualny sportowiec który dostał się do kadry USA.
To kolejna spora zmiana w polityce reklamowej firmy Nike. Po zatrudnieniu modelek i blogerek o nieco pełniejszych kształtach, przyszedł czas na kolejną rewolucję, do kampanii reklamowej zaproszony został Chris Mosier – transseksualny lekkoatleta.
Mosier swoją karierę w triathlonie zaczynał jako kobieta. „Przemianę” rozpoczął w 2010 roku, 5 lat później dostał się do kadry Stanów Zjednoczonych, stając się pierwszym transseksualnym sportowcem w jej szeregach.
36 – letni lekkoatleta działa na rzecz ochrony praw społeczności LGBT w sporcie. To między innymi dzięki zaangażowaniu Mosiera, Międzynarodowy Komitet Olimpijski zajął się zmianom, dzięki osoby transseksualne mają możliwość startu w Igrzyskach Olimpijskich.
This Nike ad features Chris Mosier, the first transgender athlete on a U.S. national team: https://t.co/Goo7oBFInq pic.twitter.com/eHJIL9T4bN
— Adweek (@Adweek) 11 sierpnia 2016