Pierwsza połowa bieżącego roku przyniosła ograniczenie wydatków spółek Skarbu Państwa na reklamy w stacjach telewizyjnych. Największe spadki dotknęły Polsat News, TVN24 i TVN.
W pierwszym półroczu spółki Skarbu Państwa i ministerstwa wydały na reklamę w stacjach telewizyjnych TVN, TVN24, Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2 i TVP Info w sumie 54,8 mln zł. W zestawieniu z analogicznym okresem poprzedniego roku stanowi to spadek o 12 procent – wynika z raportu opracowanego przez Kantar Media.
Według wspomnianego raportu, wydatki na reklamę zmniejszyły się tylko w wybranych stacjach telewizyjnych. TVP1 i Polsat otrzymały więcej pieniędzy. Na reklamę w TVP1 wydano 19,3 mln zł, a w Polsacie 14,9 mln zł. Wzrosty wyniosły więc odpowiednio 4,4 proc. i 11,9 proc.
Czytaj także: W co warto inwestować w tym roku? Eksperci nie mają złudzeń, ale przewidują też sporo zagrożeń
Ograniczenie wydatków dotknęło w największym stopniu stacje Polsat News, TVN24 i TVN. Wydatki na reklamę w Polsat News spadły aż o 60,9 proc i osiągnęły poziom 482 tys zł. Podobnie jest w przypadku TVN24 gdzie środki na reklamę ograniczono o 53,2 proc do poziomu 1,58 mln zł. Na reklamę w TVN wydatki zmniejszono z kolei o 43,1 proc do poziomu 4,7 mln zł. Mniej na reklamę dostały także TVP2 i TVP Info.
Wśród spółek Skarbu Państwa na pierwszym miejscu pod względem wydatków na reklamę telewizyjną znajduje się Totalizator Sportowy, który wydał 23 mln zł. Na drugim miejscu uplasowała się Grupa Lotos z 7,8 mln zł. Na dalszych pozycjach znalazły się Orlen i PGNiG.
Źródło: wmeritum.pl
Fot.: Commons Wikimedia/Drozdi-Pn