Jak informuje dziennik „Rzeczpospolita”, trwa dobra passa na rynku whisky. „RP” wskazuje, że Polska jest atrakcyjna dla producentów tego alkoholu. Rocznie wydajemy na ten trunek już ponad 1,5 mld zł, a sprzedaż nadal szybko rośnie.
Firma badawcza IWSR przedstawiła dane z których wynika, że w latach 2006-2015 popyt na whisky rósł w Polsce średnio o ponad 20 proc. rocznie. W tym czasie wódka traciła po o ok. 1 proc. O popularności takich gatunków whisky, jak Johnnie Walker decyduje w Polsce nie tylko siła oferujących je koncernów i duża rozpoznawalność marek, ale także wojna cenowa i coraz liczniejsze promocje, z którymi mamy do czynienia w naszym kraju – wskazuje Jarosław Buss, prezes spółki Tudor House oraz organizator festiwalu Whisky Live Warsaw.
Konkurencja na rynku jest coraz większa. W ostatnich latach o czołową pozycję Diageo – właściciel między innymi marki Johnnie Walker – toczył walkę głównie z Wyborową Pernod Ricard (właściciel między innymi whisky Ballantine’s). Ostatnio bardzo dobrze wyniki sprzedaży zanotowała whisky Grant’s (CEDC). W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż tej marki wzrosła o prawie 30 proc.
Czytaj także: Branża drobiarska: Konsumentów czeka szok. Jesienią mięso z kurczaków i indyków poważnie zdrożeje
Źródło: TVP Info
Fot. Wikimedia/JonnyBrazil