Redakcja „Gazety Wyborczej” z pewnością ubiegłego roku nie będzie mogła zaliczyć do udanych. Według danych portalu wirtualnemedia.pl, sztandarowy produkt Agory, w listopadzie odnotował mniejszą sprzedaż niż „Super Express”. Podobnie było w październiku.
O tym, że spada sprzedaż niemal wszystkich dzienników wiadomo od jakiegoś czasu. Jednak najwięcej, w stosunku do roku 2015, straciła właśnie „Gazeta Wyborcza”. Jak ustalił portal wirtualnemedia.pl, na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, spadek „Wyborczej” wyniósł ponad 17 procent. Przez to gazeta Adama Michnika znajduje się na trzecim miejscu jeśli chodzi o średnią sprzedaż ogółem.
Czytaj także: Kolejny spadek sprzedaży \"Gazety Wyborczej\". Przegrywa z tabloidami
Zniżka sprzedaży dotknęła także „Fakt” i „Super Express”. Oba dzienniki straciły odpowiednio ponad 10 i 6 procent.
Jednak „Super Express”, co warte uwagi, już drugi raz w historii może pochwalić się wyższym wynikiem niż „Wyborcza”. Tak było w październiku. Wtedy radości z tego faktu nie ukrywał redaktor naczelny – Sławomir Jastrzębowski. Teraz także pochwalił się tym na Twitterze:
E, lewaczkopelikany! Jastrząb znów ma sukcesy;) https://t.co/ANvbNRfR1n
— slawek jastrzebowski (@sjastrzebowski) 4 stycznia 2017
Przypomnijmy, że od dłuższego czasu spółka „Agora” (do której należy „Wyborcza”) ma problemy finansowe. Najbardziej dotykają one właśnie pismo Adama Michnika, w którym zwolniono niektórych dziennikarzy, podniesiono ceny za poszczególne magazyny oraz zmniejszono liczbę wydań regionalnych. Początkowo zakładano, że w ramach zwolenień grupowych odjedzie do 135 pracowników. 6 grudnia władze spółki poinformowały, że liczba ta może się zwiększyć nawet do 190.
Zarząd Spółki w dniu 6 grudnia 2016 roku zwróci się do związku zawodowego działającego przy Spółce i rady pracowników Spółki o przystąpienie do konsultacji w powyższej sprawie oraz powiadomi właściwy urząd pracy o zamiarze zwiększenia liczby osób objętych zwolnieniami grupowymi w Spółce
– napisano w oświadczeniu. Pisaliśmy o tym tutaj.
Szczegółowe wyliczenia średniej sprzedaży dzienników znajdziecie Państwo tutaj.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Fot. Jarosław Szeler/wMeritum.pl