Jak informują „Wirtualne Media”, W 2016 roku wśród tygodników opinii liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Drugie miejsce zajęła „Polityka”, na trzeciej pozycji uplasował się natomiast „Newsweek Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” w 2016 roku wyniosła 130 269 egz. Było to o 2,80 proc. mniej niż w 2015 roku. Druga była „Polityka”, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się jednak o 0,45 proc. do 118 419 egz. Na trzecią pozycję spadł „Newsweek Polska”. Jego średnia sprzedaż ogółem w 2016 roku wyniosła 112 112 egz., po spadku o 6,98 proc.
Największy wzrost, wynoszący 11,88 proc., zanotował „Tygodnik Powszechny”. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 242 egz. Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost”. Wynik tygodnika w 2016 roku wyniósł 24 085 egz., czyli mniej aż o 38,20 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na ósme.
Więcej szczegółów na temat zestawienia TUTAJ
Źródło: wirtualnemedia.pl
Fot. pixabay.com