„Made in Poland” – tak będzie brzmiało hasło nowej kampanii rządowej. Przeznaczono na nią 20 milionów złotych. Celem tego wydarzenia jest zachęcenie zagranicznych firm do współpracy z naszymi, rodzimymi przedsiębiorcami.
Akcji przewodzić będzie Ministerstwo Gospodarki. Kampania reklamująca polskie firmy obejmie Czechy, Niemcy, Ukrainę, Chiny i Rosję. Jakie branże mają szanse na rządową promocję za granicą?
Naszą propozycję wsparcia kierujemy głównie do producentów stolarki okiennej i drzwiowej, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, biżuterii, przedstawicieli przemysłu budowlanego, biotechnologicznego, farmaceutycznego czy wytwórców polskiej żywności
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
– mówił szef Ministerstwa Gospodarki, Wicepremier, Janusz Piechociński.
W czasie tego wydarzenia polskie przedsiębiorstwa będą reklamowane w zagranicznych mediach. Przy okazji powstanie też raport „Polskie firmy i produkty”. Przedstawi on nam makroekonomiczną sytuację polskiej gospodarki oraz stan poszczególnych jej gałęzi. W krajach objętych kampanią będą miały miejsca fora ekonomiczna z udziałem ludzi biznesu i polityki.
Można by rzec, że rząd wreszcie wydaje pieniądze na coś sensownego. Jednak doświadczenie ostatnich lat powoduje pewną nieufność. Na pewno należy z uwagą przyglądać się kampanii. Miejmy nadzieję, że tym razem wszystko będzie przeprowadzone profesjonalnie i zgodnie z interesem Polski.
źródło: wyborcza.pl
fot. Wikimedia Commons