Sprzedaż kosmetyków i produktów toaletowych sięgnie w tym roku 23 mld złotych. Rosnący o ponad miliard rocznie biznes przyciąga kolejnych graczy – informuje we wtorek „Rzeczpospolita”.
Tak dobrego roku jak 2016 na polskim rynku kosmetyków już dawno nie było – podkreśla „Rz”. Choć nawet w czasach globalnego kryzysu Polacy nie rezygnowali z kosmetyków (choć częściej szukali promocji), to ostatnie dwa lata przyniosły wyraźny skok wydatków.
Według firm badawczych wartość polskiego rynku kosmetyków wzrosła w ubiegłym roku o ponad 5 proc. Krakowska firma badawcza PMR szacuje, że wartość ta sięgnęła 22 mld zł.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
W potencjał krajowego rynku wierzą też jego uczestnicy, w tym powiększająca się grupa nowych rodzimych graczy. Jak zaznacza „Rzeczpospolita”, wśród debiutantów dominują niszowe marki rozwijające się na fali zainteresowania zdrowym trybem życia. Stawiają na organiczne i naturalne produkty, a budowany przez nie wizerunek i sposób dystrybucji trafia szczególnie do ludzi młodych.
źródło: PAP
Fot. pixabay.com