Do kuriozalnej i skandalicznej zarazem sytuacji miało dojść w Lublinie. Jak podaje portal sportowefakty.pl grupa kibiców Motoru Lublin przerwała trening akademii Legia Soccer Schools. Młodzi piłkarze, którzy brali udział w zajęciach mieli… od 3 do 6 lat.
Sportowefakty.pl powołują się na lokalny oddział „Gazety Wyborczej”. Do redakcji dziennika zadzwonił jeden z ojców, który wraz ze swoim synem spóźnił się na trening. Mężczyzna oznajmił, że gdy przybył na miejscu „na boisku zamiast dzieciaków za piłką uganiała się duża grupa dobrze zbudowanych facetów”. Dodał również, że ochroniarz przekazał mu, iż na murawę wtargnęli fani Motoru Lublin, którzy przerwali trening. Szkolny ochroniarz wytłumaczył mi, że kibole Motoru Lublin przegonili rodziców i dzieci i w związku z tym trening się nie odbędzie – powiedział ojciec kilkuletniego chłopca.
Portal podaje, że na miejsce, w którym odbywał się trening młodych adeptów futbolu przybyło ok. 40 kibiców utożsamiających się z Motorem Lublin. Dorośli mężczyźni weszli na boisko, gdzie rozstawiony był sprzęt (piłki oraz bramki), po czym zaczęli… grać w piłkę. Mieli wznosić przy tym również wulgarne okrzyki. Nie doszło do bezpośredniego zagrożenia zdrowia dzieci. Rodzice nie ryzykowali wymiany zdań z chuliganami. Jeden z organizatorów wezwał policję, ale ostatecznie stwierdził, że znajdzie inny termin na trening – pisze Marek Wawrzynowski, autor tekstu zamieszczonego na sportowefakty.pl.
Legia Soccer Schools to projekt szkoleniowo-marketingowy Legii Warszawa. Jego celem jest, jak informuje oficjalna strona internetowa „Wojskowych”, „zabawa poprzez sport oraz edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród dzieci i młodzieży poprzez promocję aktywnego stylu życia w oparciu o trening piłkarski na najwyższym możliwym poziomie poprzez budowanie sieci szkółek piłkarskich w całej Polsce”.
Jesienią 2015 roku „Legia Soccer Schools” (czyli takie przedszkola piłkarskie) miała 11 lokalizacji, w grudniu 2016 już 68. W ciągu roku liczba trenujących dzieciaków wzrosła z 1100 do 3600, a w obozach piłkarskich uczestniczy 1000 młodych piłkarzy. Traktować to należy zarówno jako szkolenie, ale także – przede wszystkim – koncept marketingowy – podaje portal Weszlo.com.
Projekt w założeniu ma więc skupiać się na szkoleniu młodych adeptów futbolu, ale władze klubu nie ukrywają, że chcą w ten sposób popularyzować markę Legii i „produkować” kolejne pokolenia kibiców warszawskiej drużyny.
AKTUALIZACJA
Kibice Motoru opublikowali w sieci swoje stanowisko – KLIK.
źródło: sportowefakty.pl, Gazeta Wyborcza, legia.com, Weszlo.com
Fot. pixabay.com