Takiego sukcesu marketingowego ta drużyna prawdopodobnie się nie spodziewała. O klubie Washington Square FC prawdopodobnie mało kto słyszał, a dziś jego popularność dorównuje największym europejskim drużynom.
Wszystko przez nietypowego sponsora, jakim został portal pornograficzny RedTube. Piłkarska drużyna amatorów zdecydowała się podpisać kontrakt umieszczając jednocześnie logo portalu na swoich koszulkach. To, co stało się później, przerosło najśmielsze oczekiwania.
Klub został zasypany zamówieniami na koszulki z nowym logo przez taką ilość chętnych, że trzeba było założyć sklep internetowy, który wcześniej nie był potrzebny. Z kolei hashtag „RedTubeARMY” stał się jednym z hitów na Twitterze. Żaden z działaczy prawdopodobnie nie spodziewał się, że kontrakt z takim sponsorem przyniesie tak ogromne dochody i jednocześnie popularność tej mało znanej drużynie.
Nie jest to pierwszy przypadek „wstydliwego” sponsora drużyn piłkarskich – innych nie trzeba daleko szukać. W latach 90. sponsorem Wisły była znana marka prezerwatyw Unimil. Z kolei w 2013 roku piłkarze Widzewa Łódź biegali po boisku w koszulkach z logo popularnego leku na potencję – Braveran.
Porn site @RedTube becomes shirt sponsor for Massachusetts football team @WashingtonSqFC ? #ThingsYouWontSeeInMLS #football pic.twitter.com/E5CG7mCgS0
— Tifosy (@tifosy) June 6, 2017
El curioso caso del @WashingtonSqFC, un equipo patrocinado por 'RedTube' ?⚽ #RedTubeArmy #COYSQ https://t.co/9rmFesAR1v pic.twitter.com/lfWG5zNWTc
— AS USA (@US_diarioas) June 7, 2017