Jak informuje portal niedziela.nl, sieć restauracji Halal Fried Chicken na czas Ramadanu przyjęła specjalną strategię. Zrezygnowała z reklamowania jedzenia podczas dnia, jest ono pokazywane jedynie po zmroku.
Kampania reklamowa dostosowana jest do wyznawców islamu, którzy przestrzegają zasad Ramadanu. Zgodnie z tradycją, w tym okresie muzułmanie nie mogą nic jeść ani pić przez 18 godzin w ciągu doby. W związku z tą zasadą, rozwieszone na przystankach autobusowych plakaty w ciągu dnia są puste, natomiast po zmroku pojawia się na nich oferowane przez sieć restauracji Halal Fried Chicken danie z kurczaka.
Zdaliśmy sobie sprawę, że trudno jest wytrzymać cały miesiąc na czczo, zwłaszcza, kiedy wszędzie napotyka się oferty pysznych potraw. Plakaty mają dwie warstwy. Z przodu znajduje się tylko nasze logo i biała powierzchnia, natomiast z tyłu znajduje się lustrzane odbicie zdjęcia naszego kurczaka. Kiedy robi się ciemno i włączone zostaje światło na przystanku, reklama staje się widoczna – wskazuje dyrektor kreatywny Maarten Remmers z agencji Etcetera, która jest odpowiedzialna za kampanię restauracji Halal Fried Chicken.
Ramadan to dziewiąty miesiąc kalendarza muzułmańskiego. Dla muzułmanów jest święty, gdyż w tym miesiącu rozpoczęło się objawianie Koranu – archanioł Gabriel (arab. Dżibril) ukazał się Mahometowi, przekazując kilka wersów przyszłej świętej księgi islamu. Podczas trwania ramadanu od świtu do zmierzchu muzułmaninowi nie wolno spożywać żadnych pokarmów, pić żadnych napojów, palić tytoniu ani uprawiać seksu. Ostatni posiłek przed kolejnym dniem postu jedzą przed świtem, w momencie kiedy usłyszą wołanie do porannej modlitwy fadżr, powstrzymują się od dalszego jedzenia i picia. W ramadanie muzułmanie zwykle spożywają dwa posiłki – iftar po zachodzie słońca oraz suhur przed świtem.
Źródło: niedziela.nl, wikipedia.org