„Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex” – powiedział Mariusz Staniszewski, członek zarządu Polskiego Radia. To reakcja na kontrowersyjną reklamę, którą umieszczono 1 sierpnia w internecie.
Polskie media informowały w tym tygodniu o sprawie skandalicznej reklamy Tigera, która ukazała się 1 sierpnia – w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Przypomnijmy, że udostępniona na instagramie grafika przedstawiała środkowy palec pod datą 1 sierpnia z informacją: „Dzień Pamięci”. Pod grafiką znalazł się napis: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”.
Po olbrzymiej krytyce jaka spadła na Tigera i będącego właścicielem marki koncern Maspex, firma zaczęła reagować. Szybko zamieszczono przeprosiny, wpłacono 500 tys. zł na konto „Zbiórki dla Powstańców”.
Czytaj także: Tiger podejmuje dalsze próby ratowania wizerunku. Firma zamieszcza ogłoszenia w prasie papierowej
Jednak w sieci pojawiły się informacje o bojkocie Tigera przez kolejne osoby. Wczoraj oficjalnie o rezygnacji z zakupów „produktów firmy Maspex” poinformowało Polskie Radio.
„Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić” – powiedział Mariusz Staniszewski, członek zarządu Polskiego Radia.