• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Marcin Nieplowicz, główny ekonomista EFL: W całym 2017 roku leasing transportu ciężkiego powróci na ścieżkę wzrostów

28 sierpnia 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Marcin Nieplowicz, główny ekonomista EFL: W całym 2017 roku leasing transportu ciężkiego powróci na ścieżkę wzrostów
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Rynek leasingu rośnie „jak na drożdżach” przede wszystkim za sprawą samochodów osobowych i dostawczych oraz maszyn. Pierwsze półrocze br. pod kreską zakończyły natomiast pojazdy ciężkie. Jednak w związku z rosnącym eksportem i utrzymującą się wysoką dynamiką ilości przewożonych przez firmy transportowe ładunków, spodziewamy się odbicia tego segmentu. Prognozujemy, że w całym 2017 rok leasing transportu ciężkiego wypracuje dynamikę +6,3 % r/r.

Ciągniki siodłowe „ciągną” w dół

Od stycznia do czerwca br. wartość rynku leasingu pojazdów ciężkich była niższa o ponad 2% r/r i wyniosła niecałe 9 mld zł – wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Spadek ten zawdzięczamy przede wszystkim mniejszemu finansowaniu udzielonemu w segmencie ciągników siodłowych, który odpowiada za niemal połowę wartości leasingu transportu ciężkiego (4,2 mld zł). Skurczyła się również wartość finansowanych autobusów (809 mln zł, -12% r/r) oraz samolotów, statków i środków kolejowych (530 mln zł, -11% r/r). Natomiast na plusie pierwszą część roku zakończyły pojazdy ciężarowe powyżej 3,5 tony (1,3 mld zł, +5,3% r/r) oraz naczepy i przyczep (1,8 mld zł, +0,1% r/r).

Czytaj także: W co warto inwestować w tym roku? Eksperci nie mają złudzeń, ale przewidują też sporo zagrożeń

Trudno było dotrzymać kroku pierwszemu półroczu 2016 roku

Ujemny wynik nie wynikał z działań podjętych przez poszczególne kraje europejskie jak Niemcy czy Francja, które wdrożyły ustawy o wynagrodzeniu minimalnym. Nie był też bezpośrednim następstwem kroków Komisji Europejskiej w zakresie wdrożenia pakietu drogowego. Zakończenie półrocza pod kreską to przede wszystkim pochodna bardzo wysokiej bazy z pierwszej części 2016 roku, kiedy dynamika finansowania pojazdów ciężkich wyniosła aż 44%. W obszarze autobusów w niektórych miesiącach mieliśmy do czynienia nawet z 200% wzrostem r/r. W związku z tym bardzo trudno było powtórzyć podobny rezultat w tym roku i wynik na poziomie -2% można określić jako co najmniej przyzwoity.

Pojazdy ciężkie jadą śladami eksportu

Prognozując drugą część tego roku warto spojrzeć na to, co dzieje się w Unii Europejskiej, która od kilku kwartałów stabilnie się rozwija. Zmienia się model rozwoju krajów członkowskich – mamy do czynienia z transformacją z konsumpcji i usług na produkcję i eksport. Między innymi wzrost eksportu z Polski w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku na poziomie 7% r/r utrzyma się w kolejnych miesiącach, a to przełoży się na utrzymanie dalszej wysokiej dynamiki ilości przewożonych towarów (w IH br. wzrosła o prawie 12% r/r). Przy takich wynikach należy oczekiwać, że w trzecim i czwartym kwartale tego roku wrócą wzrosty finansowania w segmencie transportu ciężkiego.

Prognoza na 2017 rok: powrót na ścieżkę wzrostów

Oczekujemy, że 2017 rok leasing pojazdów ciężkich powróci na ścieżkę wzrostów. Prognozujemy, że wartość udzielonego przez firmy leasingowe finansowania w ciągu 12 miesięcy tego roku wzrośnie o 6,3 % r/r.

źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine