Pod koniec sierpnia na łamach wMeritum.pl informowaliśmy o skandalicznym działalności oszustów, którzy podszywają się pod firmę kurierską DHL. Powoływaliśmy się wówczas na informacje podawane przez rozgłośnię radiową RMF FM. Teraz skontaktowali się z nami przedstawiciele firmy, którzy chcą uspokoić swoich klientów.
Oto, co na temat całej sprawy pisaliśmy 30 sierpnia na łamach wMeritum.pl:
Jak podaje RMF FM, cały proceder opiera się o informację na temat niedostarczonej przesyłki. Na adres mailowy osoby, która oczekuje na kuriera przychodzi wiadomość, iż pracownik firmy podjął próbę dostarczenia przesyłki, jednak zakończyła się ona niepowodzeniem.
Czytaj także: Uwaga na oszustów. Podszywają się pod znaną firmę kurierską!
Wówczas pojawia się informacja, że przesyłka jest do odbioru w jednym z punktów. Najpierw trzeba jednak za nią zapłacić za pomocą przelewu internetowego. Podane są oczywiście fałszywe dane wraz z numerem konta. Nie trzeba dodawać, że pieniądze bezpowrotnie znikają, a przesyłka dociera do klienta dopiero później.
Jak informuje RMF FM, oprócz samych wiadomości pojawiają się również załączniki. Znajdują się w nich wirusy szyfrujące dane na dysku. Pojawiają się wówczas wiadomości, że odblokowanie może odbyć się dzięki płatności w bitcoinach.
DHL reaguje
Po przeczytaniu artykułu opublikowanego na łamach naszego portalu skontaktowała się z nami przedstawicielka firmy DHL, Luiza Arament. Rzeczywiście obecnie ma miejsce fala spamu z wykorzystaniem nazw różnych firm i instytucji. Jedna z firm, której nazwa jest używana to DHL. Natomiast nie jest prawdą, że fala spamu jest skierowana do Klientów firmy DHL. Do DHL docierają informacje o otrzymaniu tego spamu również od osób, które nigdy nie korzystały z naszych usług i których adres e-mail nie występuje w żadnym systemie DHL – tłumaczy.
Arament dodaje, że firmy wyłudzające informacje używają nazwy DHL, jednak nie mają dostępu do adresów e-mail klientów. A co za tym idzie maile te nie są wysyłane to osób, które zamówiły paczkę. To bardzo istotne z punktu widzenia naszych klientów, nie chcemy by byli oni wprowadzani w błąd – wyjaśnia.
źródło: RMF FM, wMeritum.pl
Fot. Wikimedia/Bahnfisch