Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, serwis YouTube przeprowadził badanie dotyczące rozpoznawalności i zaufania do popularnych postaci i celebrytów w Polsce. Jak się okazało, na liście 20 nazwisk i marek połowę zajmują znani twórcy i kanały na polskim YouTube. Najsilniejszymi markami polskiego YouTube’a są: Historia Bez Cenzury, AdBuster i Mówiąc Inaczej.
W ramach badania sprawdzano m.in. rozpoznawalność i sympatię względem poszczególnych osób – zarówno youtuberów, jak i celebrytów telewizyjnych.
Z badania wynika, że postaci najbardziej rozpoznawalne przez respondentów to gwiazdy wykreowane przez telewizję. Na szczycie zestawienia znaleźli się kolejno Wojciech Cejrowski (99 proc. rozpoznawalności), Kuba Wojewódzki oraz Magda Gessler (po 98 proc.).
Czytaj także: Sklepy z odzieżą są najbardziej oblegane pod względem programów lojalnościowych
Najlepiej kojarzeni youtuberzy to SA Wardega, Abstrachuje TV i Matura to Bzdura, którzy zajęli odpowiednio 9.,10. i 11. miejsce w rankingu rozpoznawalności.
Z sondażu wynika, że postaci znane z telewizji mają według respondentów więcej charyzmy, autorytetu i nowoczesnych cech, zaś youtuberzy wygrywają w takich obszarach jak autentyczność, szczerość czy zabawa.
Badanie – na zlecenie YouTube – przeprowadziła firma badawcza Kantar Millward Brown na próbie tysiąca respondentów w wieku 16-34 lata korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu.
Szczegółowe wyniki badania TUTAJ
Źródło: wirtualnemedia.pl