BAE Systems wyprodukowało już 8000 elektrycznych napędów hybrydowych dla autobusów miejskich. Jest to efekt gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na produkowane przez firmę elektryczne systemy autobusowe, które oszczędzają paliwo i emitują mniej szkodliwych substancji. W ciągu ostatnich dwóch lat firma BAE Systems dostarczyła 3000 napędów tego typu, czyli dwukrotnie więcej, niż w poprzednich czterech latach.
We wrześniu 2016 r. BAE Systems i polski Solaris Bus & Coach S.A. podpisały porozumienie, na mocy którego hybrydowy napęd elektryczny będzie oferowany w autobusach Solaris. Polska firma podpisała niedawno kontrakty na dostawę autobusów dla kilku miast w Polsce. Pojazdy zostaną przekazane pod koniec lutego i w marcu 2018 r.
Wyprodukowanie 8000. seryjnego elektrycznego napędu hybrydowego dla autobusów miejskich to kamień milowy odnotowany przez BAE Systems. Jest to efekt gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na produkowane przez firmę elektryczne systemy autobusowe, które oszczędzają paliwo i emitują mniej szkodliwych substancji. W ciągu ostatnich dwóch lat firma BAE Systems dostarczyła 3000 napędów tego typu, czyli dwukrotnie więcej, niż w poprzednich czterech latach. „Ciągłe zapotrzebowanie na te napędy wynika z elastyczności produktów Serii-E”, powiedział Bob Lamanna, dyrektor globalnej sprzedaży i obsługi autobusów miejskich w BAE Systems. „Linia ta umożliwia podróż przy obniżeniu emisji szkodliwych substancji do zera, czyli takiej, jakiej szukają firmy przewozowe, bez wyzwań związanych z infrastrukturą wymaganą w przypadku rozwiązań całkowicie elektrycznych”.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Flagowy system Serii-E produkowany przez BAE Systems zawiera nie tylko hybrydowy napęd elektryczny, ale również zasila energią elektryczną wszystkie akcesoria pojazdu. Napęd ma również funkcję stop/start, która eliminuje emitowanie szkodliwych substancji podczas postoju autobusu. Ta technologia jest obecnie zaawansowana na tyle, aby zapewnić użytkownikowi eksploatację autobusu przez maksymalnie 35 procent czasu, gdy silnik jest wyłączony, bez potrzeby zatrzymywania i ładowania akumulatorów pojazdu. Dzięki wbudowanej prądnicy autobus może być eksploatowany 24/7 i nie ma potrzeby podłączania go do instalacji ładowania, ani planowania czasu jego eksploatacji.
Od ponad 20 lat firma dostarcza hybrydowe systemy napędowe i prowadzi prace nad zaawansowanymi rozwiązaniami dla transportu miejskiego, obejmujące kompletne instalacje elektryczne zasilane akumulatorami i ogniwami paliwowymi dla użytkowników chcących osiągnąć zerowy poziom emisji szkodliwych substancji. 8000 hybrydowych systemów napędowych BAE Systems jest eksploatowanych na całym świecie, każdego roku zapewniając transport ponad 1,3 miliarda pasażerom i zaoszczędzając 17 milionów galonów (ponad 77 milionów litrów) paliwa, zapobiegając jednocześnie wyemitowaniu do atmosfery ziemskiej 170 000 ton CO2.
Źródło: inf. prasowa