W ramach promowania czytelnictwa Biedronka zaprasza swych klientów do zapoznania się z utworami tegorocznego noblisty w dziedzinie literatury – Kazuo Ishiguro. Pięć wybranych powieści tego autora będzie dostępnych we wszystkich sklepach sieci od 27 listopada za 24,99 zł każda.
Noblowska oferta obejmie takie tytuły jak: „Okruchy dnia” – powieść nagrodzona najbardziej prestiżową nagrodą literacką w Wielkiej Brytanii, tj. Nagrodą Bookera, której światowy rozgłos zapewniła ekranizacja z wybitnymi kreacjami Anthony’ego Hopkinsa i Emmy Thompson; „Nie opuszczaj mnie” – powieść science fiction, nominowana do Nagrody Bookera w 2005 r.; „Pogrzebany olbrzym” – baśniowa powieść o potędze pamięci, miłości, zdradzie, okrucieństwie i przebaczaniu; „Pejzaż w kolorze sepii” – debiut powieściowy autora; „Nokturny” – pięć opowiadań psychologicznych, których bohaterami są muzycy.
Kazuo Ishiguro to angielski powieściopisarz urodzony w Japonii. Krytycy zaliczają go do grupy niezwykle uniwersalnych pisarzy, którzy sięgając po rozmaite gatunki literackie, potrafią zadać pytania o rzeczy podstawowe. Szwedzka Akademia w uzasadnieniu swojego werdyktu podkreślała, że Ishiguro w powieściach, które „noszą olbrzymi ładunek emocjonalny, obnaża otchłań kryjącą się pod naszym złudnym poczuciem łączności ze światem”.
Czytaj także: Gratka dla braci czytelniczej – nominowani do Nike 2018 w Biedronce
Biedronka na rzecz popularyzacji czytelnictwa
Biedronka od wielu lat aktywnie rozwija swoją ofertę książkową oraz wspiera akcje promujące czytelnictwo. Od 2009 roku w sklepach dostępna jest strefa Rozrywki, do której co tydzień, trafia specjalnie wyselekcjonowana oferta tytułów. Od 2014 roku oferuje także książki nominowane do nagrody NIKE. Sieć jest także organizatorem konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego celem jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych oraz promocja debiutujących pisarzy i ilustratorów. Biedronka angażuje się również w ogólnopolskie wydarzenia promujące czytelnictwo, m.in. projekt „Książka na św. Jana”, zainicjowany przez Press Club Polska.