• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Tusk komentuje wystąpienie Nawrockiego. „Nie chciałbym być w skórze Kaczyńskiego”

    Polacy ocenili Nawrockiego! Są wyniki najnowszego sondażu

    Zdewastował pomnik Rzezi Wołyńskiej w Domostawie. Zatrzymano Ukraińca

    Dewastacja pomnika Rzezi Wołyńskiej. Ambasada Ukrainy reaguje

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Tusk komentuje wystąpienie Nawrockiego. „Nie chciałbym być w skórze Kaczyńskiego”

    Polacy ocenili Nawrockiego! Są wyniki najnowszego sondażu

    Zdewastował pomnik Rzezi Wołyńskiej w Domostawie. Zatrzymano Ukraińca

    Dewastacja pomnika Rzezi Wołyńskiej. Ambasada Ukrainy reaguje

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Polska branża spożywcza nie radzi sobie z marketingiem. Spada wartość wydatków na reklamę

12 grudnia 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Polska branża spożywcza nie radzi sobie z marketingiem. Spada wartość wydatków na reklamę
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Firmy z sektora spożywczego nie traktują marketingu jako priorytetu i tną wydatki na promocję – mówi Jakub Bierzyński, dyrektor zarządzający OMD Poland. A to przekłada się na problemy z budowaniem siły marki wśród konsumentów. Jak podkreśla ekspert, branża niewystarczająco wykorzystuje potencjał, jaki dają media społecznościowe. To ogranicza jej możliwość reagowania na kryzysy wizerunkowe.

Polskie firmy z sektora spożywczego borykają się z problemem właściwego brandingu, a więc budowania marki i inwestowania w marketing. Dotyczy to zarówno nowych, dopiero wprowadzanych na rynek towarów, jak i produktów istniejących na nim od dłuższego czasu.

– Widziałbym dwie linie, bardzo mocno rozchodzące się, mówię tu o wydatkach na reklamę w branży spożywczej i w branży handlu detalicznego. Jeszcze 5 lat temu handel wydawał tyle samo na reklamę, ile spożywka, dzisiaj wydaje dwa razy więcej niż firmy spożywcze – mówi agencji informacyjnej Newseria Jakub Bierzyński, dyrektor zarządzający OMD Poland.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Badania rynkowe pokazują, że branża spożywcza nie wykorzystuje potencjału reklamy, choć jest jednym z liderów w nakładach na reklamę na polskim rynku. W rankingu wartości sektorów reklamowych firmy Starcom branża żywności zajmuje trzecią pozycję.

W trzech kwartałach 2017 roku wydała na reklamę ponad 608 mln zł, podczas gdy rok wcześniej wydatki te wyniosły blisko 650 mln zł. Oznacza to, że sektor żywności zanotował spadek inwestycji reklamowych o 6,3 proc. Sektor handlu detalicznego natomiast zwiększył wydatki na reklamę o prawie 11 mln zł – w ciągu 9 miesięcy 2017 roku inwestycje branży handlowej w tym zakresie były o ponad 300 mln zł większe niż sektora spożywczego. Zdaniem ekspertów jest to bardzo niebezpieczny trend dla rynku żywności.

– Budowanie marek i inwestycje w marketing nigdy nie były priorytetem tej branży. Pamiętajmy, że to w większości są albo przedsiębiorstwa kiedyś państwowe, albo przedsiębiorstwa budowane jako firmy rodzinne od wielu lat. One muszą dojrzeć do koncepcji, że marketing nie jest wydatkiem, a jest inwestycją – mówi Jakub Bierzyński.

Dla działań reklamowych branży spożywczej istotnym narzędziem powinny być media społecznościowe, zwłaszcza najpopularniejsze z nich, czyli Facebook. Platformy te dają możliwość kreowania wizerunku marki, efektywnej komunikacji z potencjalnym klientem poprzez zindywidualizowanie przekazu reklamowego oraz testowania nowych produktów czy opakowań. Testy w mediach społecznościowych przy niewielkim nakładzie finansowym,niejednokrotnie dają lepsze efekty niż kosztowne badania i analizy marketingowe.

– Facebook to medium docierające do 12 milionów ludzi, średnio dwanaście razy dziennie, to ogromna platforma komunikacji nadająca się do promowania nowych i starych marek – mówi Jakub Bierzyński.

Media społecznościowe są także doskonałą formą komunikacji zwrotnej z klientem, zwłaszcza w zakresie zarządzania kryzysowego. Firmy obecne na Facebooku, Instagramie czy Twitterze bardzo szybko otrzymują bowiem informację o problemie wizerunkowym, dzięki czemu są w stanie sprawnie na niego zareagować.

– Bez tego kanału mamy zamknięte oczy, jak dziecko, zamykamy oczy i udajemy, że nas nie ma. Niestety jest to o wiele bardziej skomplikowane, my tam będziemy, ten kryzys się odbędzie, tylko albo możemy mieć na niego wpływ, albo nie – mówi Jakub Bierzyński.

źródło: biznes.newseria.pl
Fot. Pixabay.com

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine