• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Tusk komentuje wystąpienie Nawrockiego. „Nie chciałbym być w skórze Kaczyńskiego”

    Polacy ocenili Nawrockiego! Są wyniki najnowszego sondażu

    Zdewastował pomnik Rzezi Wołyńskiej w Domostawie. Zatrzymano Ukraińca

    Dewastacja pomnika Rzezi Wołyńskiej. Ambasada Ukrainy reaguje

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Tusk komentuje wystąpienie Nawrockiego. „Nie chciałbym być w skórze Kaczyńskiego”

    Polacy ocenili Nawrockiego! Są wyniki najnowszego sondażu

    Zdewastował pomnik Rzezi Wołyńskiej w Domostawie. Zatrzymano Ukraińca

    Dewastacja pomnika Rzezi Wołyńskiej. Ambasada Ukrainy reaguje

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Kolejny wielki pożar. Władze apelują do mieszkańców

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Wiadomo, co Nawrocki powiedział Tuskowi. Ujawnił to jego współpracownik

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Dziwne zachowanie dziennikarki. Nie wymawiała imienia i nazwiska Nawrockiego. „KN” [WIDEO]

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

    Nietypowa sytuacja przed spotkaniem Nawrockiego z Tuskiem. Premier się tego nie spodziewał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Konsumenci stają się coraz bardziej nieufni. Firmom trudniej unikać wizerunkowych kryzysów

27 grudnia 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Konsumenci stają się coraz bardziej nieufni. Firmom trudniej unikać wizerunkowych kryzysów
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Wizerunek marki to jej kapitał, który przekłada się na wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe. Z roku na rok konsumenci stają się jednak coraz bardziej sceptyczni i nieufni, a dzięki nowoczesnym technologiom ich głos jest bardziej słyszalny. To powoduje, że firmom trudniej jest uniknąć wizerunkowych kryzysów. Aby im zapobiegać, konieczne jest działanie u podstaw, czyli prowadzenie biznesu w zgodzie z etyką. Przyda się też przygotowany wcześniej plan komunikacji na wypadek wizerunkowego kryzysu.

– Żyjemy w czasach dużego kryzysu zaufania społecznego. Tracą je nawet te osoby i instytucje, które zawsze cieszyły się dużym zaufaniem. Przy dzisiejszej szybkości życia i szybkości mediów o kryzys nietrudno. Aby go uniknąć, przede wszystkim trzeba myśleć długofalowo. Najpierw robić to, co właściwe i etyczne, a dopiero na tej bazie budować reputację marki i firmy w przemyślany sposób – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Mejer, rzecznik prasowy Procter&Gamble.

Edelman, jedna z największych na świecie agencji public relations, od 20 lat na bieżąco monitoruje poziom społecznego zaufania do firm i biznesu, rządów, mediów i organizacji pozarządowych. Ostatnia edycja „Barometru zaufania” pokazała największy spadek w dotychczasowej historii badania. Politykom ufa średnio 29 proc. osób, nieco więcej – szefom korporacji (37 proc.). Największym zaufaniem – które nie przekracza jednak 43 proc. – nadal cieszą się media.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Z roku na rok konsumenci stają się jednak coraz bardziej sceptyczni i nieufni. To powoduje, że markom i firmom trudniej jest uniknąć wizerunkowych kryzysów. Dobrze przygotowana komunikacja na wypadek kryzysu i odpowiednia strategia w social mediach to dla firm niezbędnik w kreowaniu wizerunku.

– Obszary budowania reputacji mogą być różne i warto je dobrze określić, a potem przez lata konsekwentnie budować. Kiedy zdarzy się kryzys, wtedy należy mieć nadzieję, że dobrze wykonaliśmy tę pracę i możemy się odwołać do tego, co zbudowaliśmy jako reputację marki. Będziemy też mogli sięgnąć do ludzi, którzy nam ufają, korzystać z nich jako ambasadorów naszej dobrej reputacji – mówi Małgorzata Mejer.

W mijającym roku przez media przetoczyło się kilka dużych kryzysów z udziałem znanych brandów. Z dużą wizerunkową wpadką musiał sobie poradzić m.in. Maspex, producent energetyków Tiger, który w rocznicę powstania warszawskiego opublikował w social mediach grafikę z wyprostowanym środkowym palcem przewiązanym czerwoną kokardą, tytułem „1 sierpnia. Dzień Pamięci” oraz podtytułem – „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Reklama odbiła się szeroko w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych i dotarła do kilku milionów internautów, z których zdecydowana większość ostro skrytykowała Tigera, nawołując do bojkotu produktów tej marki.

W Polsce i innych krajach europejskich krytyka spadła też na sieć spożywczą Lidl, która na opakowaniach produktów sprzedawanych w ramach Tygodnia Greckiego wykorzystała zdjęcia świątyni na wyspie Santorini. Z czasem okazało się, że zostały one poddane obróbce graficznej i usunięto z nich krzyże.

– Reputacja marki jest ważna w każdym sektorze, ale z uwagi na to, jak ważne w życiu każdego z nas jest bezpieczeństwo żywności, zaryzykuję stwierdzenie, że w tej branży wizerunek najszybciej można stracić i najtrudniej go odbudować – zauważa Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska.

Sektor spożywczy jest w szczególności zobowiązany do zachowania najwyższych standardów produkcji, transportu żywności czy kontroli jakości pod kątem bezpieczeństwa. Stwarza to duże pole do popisu dla ekspertów od PR-u do organizowania akcji społecznych i edukacyjnych związanych ze zdrowym odżywianiem czy kształtowaniem pozytywnych nawyków konsumenckich. Z drugiej strony kryzys wizerunkowy w tej branży może być tragiczny w skutkach z punktu widzenia przychodów czy wizerunku marki.

– Jesteśmy tym, co jemy i pijemy. Konsumenci muszą mieć pewność, że produkty, które wybierają, są najwyższej jakości. Muszą być pewni, że wybierając dany produkt, dostają wyłącznie dobry smak, a nie jakąkolwiek dawkę ryzyka. A na odbiór każdego produktu poza smakiem ogromny wpływ ma też reputacja jego producenta – mówi Arkadiusz Mierzwa.

źródło: biznes.newseria.pl
Fot. Pixabay.com

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine