We wtorek Grupa Żywiec ruszyła z kampanią reklamową Heinekena, której twarzą ma być polski bramkarz Jerzy Dudek. Pojawił się już już spot reklamowy, w którym kluczowym momentem jest wykonanie przez Polaka słynnego „Dudek dance”. Nawiązuje to wprost do finału Ligi Mistrzów z 2005 r.
O szczegółach kampanii poinformował portal wirtualnemedia.pl. Jak czytamy, kampanię przygotowało pięć agencji: Publicis Italy, 2012, Starcom, Global Shopper Marketing oraz Roots PR. W opublikowanym spocie reklamowym widzimy Jerzego Dudka podczas pojedynku na pistolety. W kulminacyjnym momencie polski bramkarz wykonuje swój słynny „Dudek dance”, dzięki czemu zwycięża starcie. Spot był emitowany za granicą już od września ubiegłego roku. Teraz pojawi się również w polskiej telewizji.
Jest to oczywiste nawiązanie do pamiętnego finału Ligi Mistrzów z 2005 r. Liverpool z Dudkiem w roli bramkarza pokonał AC Milan w konkursie rzutów karnych. Polski bramkarz broniąc kolejne karne wykonywał specjalny taniec, który miał zdekoncentrować rywali. Kibice szybko ochrzcili go mianem „Dudek dance”.
Czytaj także: Jerzy Dudek wystąpił w reklamie. Kultowa marka przypomniała słynny \"taniec\"! [WIDEO]
Marcin Drożyński, kierownik ds. Marki Heineken w Grupie Żywiec powiedział w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, że nowy spot to ukłon w stronę Dudka. Nowy spot reklamowy Heinekena jest hołdem dla polskiego bramkarza, który tym występem napisał historię europejskiego futbolu. – przyznał.
Finał z jego udziałem był także wyjątkowym momentem w historii Heinekena, bo właśnie w 2005 roku marka została partnerem rozgrywek Ligi Mistrzów. Dlatego nie ma bohatera, który mógłby lepiej przywołać emocje tego niezwykłego sezonu. – dodał Drożyński.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Fot.: YouTube/Heineken