Producent marki whisky Johnnie Walker Black Label, wprowadza na rynek limitowaną edycję trunku, która ma symbolizować „postępy w walce o prawa kobiet”. „Jane Walker” to damska odsłona popularnej marki, która już od marca będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych.
Jako marka, która od 200 lat liczyła się z postępem, Johnnie Walker z dumą robi kolejny krok naprzód, wprowadzając Jane Walker – czytamy w oświadczeniu firmy, uzasadniającym decyzję o wprowadzeniu na rynek alkoholu o nowej nazwie. Limitowana wersja Johnnie Walker Black Label zostanie wyprodukowana w liczbie 250 tys. butelek.
Zmiana dotyczy nie tylko nazwy, ale też szaty graficznej trunku. Po raz pierwszy w historii, mężczyzna w kapeluszu, który pojawia się na etykietach butelkach whisky Johnnie Walker, zostanie zastąpiony przez kobietę.
Johnnie Walker devient Jane Walker le temps d’une édition limitée. pic.twitter.com/8LdHZRPvfu
— Christophe Pilate (@krizofromparis) 28 lutego 2018
Walka o prawa kobiet
Jak informuje CNN, przedsiębiorstwo wprowadzając nową odsłonę popularnego alkoholu chce w ten sposób uczcić światowy Dzień Kobiet, który przypada 8 marca oraz miesiąc historii kobiet. Ponadto, Diageo Plc, które jest właścicielem marki Johnnie Walker, ma zamiar przekazać 1 dolara od każdej wyprodukowanej butelki na rzecz organizacji, wspierających prawa kobiet. Dodatkowo Diageo Plc zamierza zwiększyć reprezentację kobiet w swojej firmie. Zarząd firmy już w kwietniu tego roku będzie składał się w 50 proc. z kobiet.
Właściciel firmy przekazał, że alkohol „Jane Walker” będzie dostępny już od marca na terenie USA.
Źródło: wprost.pl, fpiec.pl