LPP, polski producent odzieży i akcesoriów, ma powody do zadowolenia. Spółka odnotowała rekordowy zysk w czwartym kwartale 2017 r. – prawie 300 mln złotych. W skali roku producent zarobił aż 441 mln zł i jest to drugi najlepszy rezultat w historii.
LPP SA to właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Rosja i Czechy są obecnie najważniejszymi po Polsce rynkami dla spółki. Najbardziej z kolei rosła efektywność sklepów w Rumunii – sprzedaż na sklep poszła w górę o 56 proc. do 5 mln zł rocznie. Na drugim miejscu znalazły się Węgry – przychody LPP w przeliczeniu na jeden sklep na Węgrzech poszły w górę o 42 proc. do aż 6 mln zł.
Sklepy rumuńskie i węgierskie byłyby najbardziej efektywne w sieci LPP, gdyby nie salony w Londynie i Niemczech. Ten londyński przyniósł aż 16,4 mln zł przychodu w 2017 r. Wysoką efektywność miało też 19 sklepów w Niemczech – średnia sprzedaż wynosiła 14 mln zł.
Największą dynamikę przyrostu przychodów odnotowała sieć sprzedaży Sinsay i Reserved. Udział Reserved w całości sprzedaży grupy w ub.r. wyniósł 45 proc., podobnie jak rok wcześniej. Najszybciej rosła sprzedaż w sieci Sinsay (+32 proc.). W Rosji przybyło 31 sklepów, a na Ukrainie 16. Łącznie LPP otworzyła w siedemnastu krajach o 40 więcej punktów niż zamknęła.
LPP SA
LPP SA – polski producent odzieży i akcesoriów modowych z siedzibą w Gdańsku, posiadający w swoim portfolio 5 marek – Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay. Sieć sprzedaży LPP składa się z ponad 1700 sklepów zlokalizowanych w 20 krajach. LPP tworzy ponad 25 000 miejsc pracy w swoich biurach, centrum dystrybucyjnym oraz sieci sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Przedsiębiorstwo od początku swojego istnienia związane jest z Pomorzem – w Gdańsku znajduje się jego centrala oraz projektowane są kolekcje Reserved, Cropp i Sinsay. Odzież dwóch pozostałych marek – House i Mohito powstaje w krakowskim oddziale LPP.
LPP posiada sieć salonów sprzedaży obejmującą w sumie ponad 1700 sklepów pięciu marek odzieżowych. Ich produkty oferowane są obecnie w Polsce, Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Rosji i na Ukrainie, a także na Białorusi, na Litwie, Łotwie i w Estonii, w Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, w Chorwacji, Egipcie, Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Katarze.
Źródło: money.pl, wikipedia.org