• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Polski kucharz-youtuber zamówił dorsza nad Bałtykiem. Dostał… co innego. „Żadnych przeprosin” [WIDEO]

    Polski kucharz-youtuber zamówił dorsza nad Bałtykiem. Dostał… co innego. „Żadnych przeprosin” [WIDEO]

    Łukaszenka

    Łukaszenka o Polsce: „Jeśli chcą zniknąć z mapy świata…”

    kebab

    Filip Chajzer powiedział, co sądzi o Nawrockim. Wiele osób będzie bardzo zaskoczonych

    Nagranie ze strzelaniny w Limanowej trafiło do sieci. Trwa obława [WIDEO]

    Zatrzymali znajomego Tadeusza Dudy! Policja ujawnia, co przy nim znaleziono

    limanowej

    Zbrodnia w Starej Wsi: Na jaw wychodzą okoliczności odnalezienia zwłok Tadeusza Dudy

    nawrocki i holownia

    Co dalej z zaprzysiężeniem Nawrockiego? Hołownia reaguje na plan skrajnych zwolenników PO

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Polski kucharz-youtuber zamówił dorsza nad Bałtykiem. Dostał… co innego. „Żadnych przeprosin” [WIDEO]

    Polski kucharz-youtuber zamówił dorsza nad Bałtykiem. Dostał… co innego. „Żadnych przeprosin” [WIDEO]

    Łukaszenka

    Łukaszenka o Polsce: „Jeśli chcą zniknąć z mapy świata…”

    kebab

    Filip Chajzer powiedział, co sądzi o Nawrockim. Wiele osób będzie bardzo zaskoczonych

    Nagranie ze strzelaniny w Limanowej trafiło do sieci. Trwa obława [WIDEO]

    Zatrzymali znajomego Tadeusza Dudy! Policja ujawnia, co przy nim znaleziono

    limanowej

    Zbrodnia w Starej Wsi: Na jaw wychodzą okoliczności odnalezienia zwłok Tadeusza Dudy

    nawrocki i holownia

    Co dalej z zaprzysiężeniem Nawrockiego? Hołownia reaguje na plan skrajnych zwolenników PO

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka

Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca? Wyniki badania

22 kwietnia 2018
Kategorie: Gospodarka, Praca
Morawiecki uruchamia system wsparcia dla polskich przedsiębiorców. „Widzialna ręka państwa uzupełnia niewidzialną rękę rynku”

Fot. pixabay.com

UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.

Mimo wątpliwości Polacy są lojalni wobec swoich pracodawców. Największa grupa, bo aż 43,4 proc. uważa, że idealny czas pracy w jednej firmie to od 3 do 5 lat – wynika z sondażu PensjoMetr.pl od Monster Polska*, który został przeprowadzony w styczniu i lutym br. W sumie w ramach międzynarodowej edycji przeprowadzono ankiety w dwunastu krajach, obejmując badaniem 57 719 respondentów.

Z sondy na polskim rynku pracy wynika także, że 22,5 proc. uważa, że dobrze jest związać się z firmą na 6-9 lat, 12,5 proc. – za najbardziej odpowiedni okres pracy uznaje 15 lat. Okres od 10 do 15 lat wskazało 11,7 proc. ankietowanych. Stosunkowo niewiele osób odpowiedziało, że warto pracować u jednego pracodawcy krócej niż rok – uznało tak zaledwie 1,7 proc. badanych, a między 1-2 lata – 8,2 proc.

Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem

Lojalność wciąż za mało premiowana

Duża część respondentów uważa, że bycie lojalnym wobec pracodawcy owocuje korzyściami finansowymi lub niefinansowymi – odpowiedziało tak adekwatnie 27,9 proc. i 20,7 proc. Polaków. Z drugiej strony 33,1 proc uważa, że nowi pracownicy osiągają podobne korzyści i warunki zatrudnienia. A 18,4 proc. nie ma zdania. Z sondażu wynika, że 68,4 proc. miało od 1 do 3 pracodawców. Z kolei powyżej dziesięciu tylko 1,7 proc.
– Badanie pokazuje, że Polacy starają się zdobywać doświadczenie, ale jednocześnie są konsekwentni w swoich wyborach. Nie są skoczkami, ale też nie wiążą się z jednym pracodawcą na kilkanaście lat. Lojalność oznacza kilka lat pracy. Odpowiedzi ankietowanych wskazują wyraźnie, że firmy mają jeszcze wiele do zrobienia w kwestii doceniania lojalnych pracowników – mówi Aleksandra Pocheć z MonsterPolska.pl.

Najbardziej lojalni są Finowie

Wśród krajów, w których przeprowadzono badanie, najbardziej lojalnymi pracownikami, którzy pracowali dla obecnego pracodawcy przez ponad 5 lat, okazali się Finowie – 72,8 proc. i Słoweńcy – 70,2 proc. Dla porównania w Polsce tacy pracownicy stanowili 46,7 proc. badanych. Najniższy odsetek takich osób jest Serbii i wynosi 34,3 proc.
Co ciekawe Polacy to jedyni pracownicy, którzy nie chcieliby spędzić całego życia u jednego pracodawcy. Z kolei aż 19,2 proc. Chorwatów uważa, że takie zatrudnienie byłoby idealne. Podobnej odpowiedzi udzieliło 11,5 proc. pracowników w Słowenii, 10,4 proc. w Finlandii oraz 9,8 proc. w Serbii.

Czy lojalność się jednak opłaca? Jednym z bardziej interesujących odkryć badania jest fakt, że nowozatrudnieni pracownicy, definiowani jako pracujący dla jednego pracodawcy krócej niż rok, mają najbardziej intensywne odczucie, że lojalność się opłaca. Z drugiej strony, osoby pracujące obecnie dłużej niż pięć lat uważają, że firma nie nagradza ich już w żaden wyjątkowy sposób.

Tym samym badanie potwierdziło trend, że najskuteczniejszą strategią na podwyższenie dochodów jest zmiana pracy lub szukanie możliwości dorobienia poza miejscem pracy. Lojalność na dłuższą metę oznacza finansową stagnację.
* Badanie zostało wykonane w 12 krajach za pośrednictwem lokalnych portali wynagrodzeń. Łącznie wzięło w nim udział 57 719 respondentów.

Źródło: inf. prasowa

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine