Aż 24% profesjonalnych sprzedawców na eBay w Polsce decyduje się na handel online w branży motoryzacyjnej. Najwięcej z nich zlokalizowanych jest w Wielkopolsce, na Mazowszu i na Śląsku. Najpopularniejszym rynkiem zbytu części samochodowych według danych eBay od wielu lat pozostają Niemcy. Zaraz potem akcesoria motoryzacyjne z Polski najchętniej kupują Brytyjczycy, Francuzi, Włosi i Hiszpanie.
Dane jednego z największych portali aukcyjnych na świecie za 2017 r. wskazują, że obroty 10 największych sprzedawców z Polski, którzy dołączyli do eBay w ubiegłym roku, wyniosły prawie milion euro. Do jednego z najchętniej wybieranych działów wśród nowych sprzedawców należała właśnie motoryzacja. Nic w tym dziwnego, bo średnie obroty sprzedających w tej kategorii wzrosły o ponad 5% rok do roku.
– Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie sprzedażą części samochodowych na naszej platformie i jest ono szczególnie widoczne w Polsce. To naturalna odpowiedź polskich przedsiębiorców na bardzo duży popyt na tego typu produkty ze strony naszych zachodnich sąsiadów – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay. – W ostatnich latach zauważamy, że nasi polscy sprzedawcy z dużo większą odwagą wychodzą ze swoją motoryzacyjną ofertą na zagraniczne rynki i eksportują również na inne kontynenty, często np. do USA – dodaje.
Powrót z emigracji do Polski przekuty w sukces
Michał i Szymon na pomysł rozkręcenia sprzedaży online wpadli podczas pobytu w Wielkiej Brytanii. Od początku wiedzieli, że chcą zainwestować wyłącznie w e-commerce. Po poszukiwaniach w internecie i krótkim badaniu rynku pomysł przyszedł sam: akcesoria samochodowe dla klientów indywidualnych. Wtedy też zapadła decyzja o powrocie z Wielkiej Brytanii do Polski. Dzisiaj ich śląska firma ma ponad 24 000 aktywnych ofert na eBay i aż 70% produktów trafia na rynek zagraniczny, głównie do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Firma ma swój własny sklep internetowy i zespół dedykowany do wielojęzycznej obsługi klienta.
Czytaj także: eBay udostępnia polskim sprzedawcom nowe narzędzie do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach
Coraz więcej biznesów online w Polsce
eBay zamknął poprzedni rok z łączną liczbą prawie 200 000 nowych sprzedawców na swoich europejskich serwisach. Z danych jednego z największych portali aukcyjnych na świecie wynika, że w Polsce w ostatnim roku liczba sprzedawców profesjonalnych wzrosła o 20%.
W ciągu ostatniego roku platforma ogłosiła szereg nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce w ramach rozwoju portalu. Wśród nich znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, udostępnienie bezpłatnego narzędzia „eBaymag” do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach czy umożliwienie udziału w programie „Okazje”, który umożliwia wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu eBay rozpoczął współpracę z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedać w wielu kanałach jednocześnie oraz uruchomił tzw. „Strefę sprzedawcy”.
Źródło: inf. prasowa