Lekarze mają już dość nieprzychodzenia pacjentów na umówione wizyty lekarskie. Postawili przeciwdziałać temu zjawisku zakładając portal Niesolidnypacjent.pl. Zostanie tam zamieszczona baza osób, przed którymi lekarze będą się ostrzegać nawzajem.
Zasoby nowej strony internetowej są dostępne jedynie po rejestracji, do której konieczny jest ważny numer prawa wykonywania zawodu. Zwykli użytkownicy widzą jedynie stronę startową z podstawowymi informacjami na temat serwisu, wśród których zamieszczono również powody jego stworzenia.
„Z badań wynika że blisko 40% wizyt nie dochodzi do skutku, bez jej odwołania ze strony pacjenta. W przypadku wizyt NFZ aż o 40% skróciłaby się kolejka na wizytę gdyby pacjenci nie generowali tzw. sztucznego tłoku.” – czytamy na stronie.
„Strona oferuje możliwość sprawdzenia czy numer dokonujący rezerwacji telefonicznej nie nadużył cierpliwości w innych placówkach. Wydłużanie kolejek i niestawianie się pacjentów w Polsce w chwili obecnych nie ma żadnych sankcji, nawet w przypadku notorycznych powtórzeń tego rodzaj działań u jednego pacjenta. Straty z tego tytułu mogą sięgać nawet 30 milionów złotych w każdym dniu pracy polskich lekarzy. Najczęściej odowływane są wizyty bezpłatne tzn. w ramach NFZ, nieco mniej (około 20%) to specjalistyczne usługi diagnostyczne np. TK, rezonans. ” – czytamy dalej.
„Portal ma motywować do informowania o odwołaniu wizyty, jeśli pacjent nie zamierza się na nią stawić. Dla przykładu za granicą brak odwołanej wizyty skutkuje czasowym odebraniem uprawnień do świadczeń w ramach ubezpieczenia zdrowotnego… ” – czytamy.