Sieć restauracji McDonald’s testuje nowe danie w swoim menu. Chodzi o inną niż dotychczas odmianę frytek.
Nowa potrawa to ukłon w stronę zwolenników frytek. Restauracja testuje bowiem frytki z batatów, czyli słodkich ziemniaków. Co ciekawe, podobne testy przeprowadzono kilka lat temu, jednak wówczas danie nie trafiło na stałe do menu restauracji. Teraz sprawa może potoczyć się zgoła inaczej, ponieważ bataty zyskują coraz więcej zwolenników na całym świecie.
Na ten moment frytki ze słodkich ziemniaków testowane są w kilku lokalach w Singapurze, Norwegii, Szwecji oraz Holandii. Prezentują się tak:
Czytaj także: Lubisz napoje z lodem i słone frytki z McDonald’s? Były pracownik ostrzega
McDonald’s in Sweden does sweet potato fries pic.twitter.com/eeuM3iL6em
— . (@HeronChe) 3 czerwca 2018
Jeżeli frytki z batatów będą cieszyć się popularnością centrala firmy zdecyduje o wprowadzeniu ich na stałe do oferty restauracji. Na ten moment nie wiadomo, jak przebiegają testy.
W tym miejscu warto wspomnieć, iż kilka lat temu frytki z batatów wprowadziła do swojego menu konkurencyjna względem McDonald’s sieć Burger King. Władze firmy szybko wycofały się jednak z tego pomysłu, ponieważ danie nie cieszyło się wielką popularnością i notowało niskie wyniki sprzedaży.
McDonald’s
McDonald’s Corporation to amerykańska sieć barów szybkiej obsługi, sprzedająca głównie burgery, frytki i napoje. Przedsiębiorstwo zostało założone 15 maja 1940 w San Bernardino w Kalifornii przez braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Od 1953 firma udziela franczyz.
W Polsce pierwszy bar otwarto 17 czerwca 1992 w Warszawie na rogu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, w dobudowanej od strony północnej części Spółdzielczego Domu Handlowego „Sezam”. W lutym 2018 (najnowsze dane) w 402 polskich lokalach tej sieci, znajdujących się w ponad 150 miejscowościach, zatrudnionych było ponad 20 tysięcy pracowników.