Wszystkie największe gazety codzienne w Polsce odnotowały największy spadek sprzedaży – wynika z danych opublikowanych przez Wirtualne Media. Co ciekawe, aż pięć z nich w lipcu 2018 roku odnotowało najniższą sprzedaż w swojej historii.
O problemach gazet codziennych wiadomo nie od dziś. W dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji sprzedaż większości tytułów regularnie spada i nic nie wskazuje na to, by ta tendencja miała się w najbliższym czasie zmienić.
Portal Wirtualne Media opublikował dane dotyczące sprzedaży największych gazet codziennych w lipcu 2018 roku porównując je z analogicznym miesiącem w 2017 roku. Wyniki dla wielu największych tytułów mogą być zatrważające.
Liderem rankingu niezmiennie pozostaje „Fakt Gazeta Codzienna”, który już dawno pozostawił konkurencję daleko w tyle. Dziennik odnotował spadek sprzedaży wynoszący 9,48 procenta, co jest jednym z najlepszych wyników. O wiele gorzej spisali się główni konkurenci „Faktu”.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się „Super Express”, a na trzecim „Gazeta Wyborcza”. Te tytuły odnotowały spadki sprzedaży wynoszące odpowiednio 12,64 i 19,08 procenta. Czwarte miejsce zajęła „Rzeczpospolita” (spadek o 7,33 procenta), piąte „Dziennik Gazeta Prawna” (spadek o 10,57 procenta), a szóste „Przegląd Sportowy” (spadek o 11,62 procenta).
Największy spadek sprzedaży w porównaniu z lipcem ubiegłego roku odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (20,27 procenta). Na dwóch ostatnich miejscach w zestawieniu znalazły się „Puls Biznesu” (najniższy spadek wynoszący 1,69 procenta) oraz „Parkiet Gazeta Giełdy” (spadek o 6,36 procenta).
O problemach gazet codziennych świadczą nie tylko spadki, ale również fakt, że aż pięć tytułów odnotowało najniższą sprzedaż w historii. Są to: „Fakt”, „Super Express”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Gazeta Polska Codziennie”.
Czytaj także: Przed nami wyjątkowo ciężka zima? Wiadomo kiedy mogą nadejść mrozy