Sieć sklepów KiK zapowiedziała uruchomienie nowych sklepów w Polsce. Jeszcze w październiku popularna sieć handlowa otworzy dziesięć placówek. Docelowo firma planuje otworzyć ok. 650 sklepów w Polsce, utrzymując tempo otwarć na poziomie 50-60 sklepów rocznie.
Intensywna ekspansja na polskim rynku jest jednym z filarów działalności KiK. Strategia sieci jest jasna, chociaż sieć deklaruje elastyczność w zależności od sytuacji na rynku, trendów w branży i feedbacku ze strony klientów oraz pracowników.
Realnie do końca 2018 roku w Polsce ma funkcjonować 250 sklepów, co oznacza, że do końca roku powstanie ich jeszcze około 20 – z czego 10 otwarć planowanych jest na październik. Sieć zapowiada, że liczba 650 sklepów jest celem, do którego dążą, pewnym wyznacznikiem, ale nie ograniczeniem.
Nowe lokalizacje KiK
Wedle zapowiedzi wybrane lokalizacje to Czarnków, Szczecinek, Płońsk, Łowicz, Ostrów Mazowiecka, Gdańsk, Łódź, Gubin, Katowice, Zabrze. Sklepy w Ostrowi Mazowieckiej i Płońsku już zostały otwarte, a do kolejnych miast sieć dotrze już wkrótce.
Czytaj także: Nowe sklepy KIK w Polsce. W grudniu otwarcie 18 placówek
Sklepy KiK najczęściej pojawiają się w galeriach handlowych, retail parkach oraz samodzielnie – np. przy uczęszczanych deptakach. Wybór lokalizacji jest także podyktowany pewnymi założeniami jak np. powierzchnia handlowa – 600 mkw. lub więcej i 50 mkw. dodatkowej powierzchni, komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych. Istotna jest również możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru.
Sieć przywiązuje wagę do sąsiedztwa innych punktów sprzedażowych, które również są ukierunkowane na różnych klientów i całe rodziny. Są to hiper- i supermarkety, sieciowe drogerie, operatorzy spożywczy czy popularne sklepy branżowe.