Przybywa seniorów, którzy decydują się na zakupy w sklepach internetowych. Z analizy przygotowanej przez serwis Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie zakupami w sieci wśród osób powyżej 65 roku życia w ciągu roku wzrosło o 12%. Wśród klientów sklepów internetowych zdecydowanie przeważają kobiety.
Widok babci porównującej oferty za pomocą aplikacji Ceneo.pl czy dziadka robiącego zakupy w sklepie internetowym przestaje dziwić. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu, kiedy sklepy internetowe, podobnie jak stacjonarne, organizują wyprzedaże.
Które kategorie cieszą się największym zainteresowaniem?
Z analizy serwisu wynika, że były to damskie torebki. W porównaniu do ubiegłego roku zainteresowanie tą kategorią wzrosło wśród seniorów o ponad 700%. Na kolejnym miejscu znalazła się kategoria Smartfony a podium zamknęła kategoria z telewizorami. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety (czwarte miejsce w rankingu) i kotłami (piąte miejsce w rankingu).
Na szóstym miejscu w rankingu znalazły się sukienki, a na siódmym lodówki. Zestawienie zamykają kategorie takie jak zegarki, samochody osobowe i pralki, które zajęły kolejno miejsca ósme, dziewiąte i dziesiąte.
„Cieszymy się, że coraz więcej seniorów chętnie porównuje oferty sklepów za pomocą Ceneo.pl. W naszej ocenie wzrost w tej grupie wynika z coraz większej dostępności do nowych technologii czy internetu oraz z faktu, że starzejemy się jako społeczeństwo. Ten trend wzrostowy będzie się utrzymywał” – komentuje Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl.
Które kategorie zanotowały największe rekordy popularności?
Największa porównywarka cenowa w Polsce sprawdziła też, które kategorie odnotowały rekordowy wzrost zainteresowania w porównaniu do ubiegłorocznych wyprzedaży. Poza wspomnianymi torebkami, największą uwagą seniorów cieszyły się produkty z kategorii sukienki (wzrost o 150%) i roboty kuchenne (wzrost o 45%).
Ceneo.pl
Ceneo.pl to jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych. Codziennie ułatwia milionom użytkowników znalezienie produktów i atrakcyjnych ofert sklepowych. Dzięki mobilnej aplikacji Ceneo.pl klienci mogą zrobić zakupy czy poznać opinie oraz porównać ceny za pomocą skanera kodów kreskowych. Serwis umożliwia też robienie zakupów w różnych sklepach za pomocą jednego zamówienia. Z kolei sklepom oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję swojej marki.
Źródło: inf. prasowa, ceneo.pl