Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we Wrocławiu odebrało niedawno od Volvo Polska autobus miejski Volvo 7700 Hybrid. Będzie to pierwszy pojazd tego typu, który będzie regularnie kursował na liniach autobusowych obsługiwanych przez wrocławskie MPK.
Pojazd hybrydowy eksploatowany na regularnej linii miejskiej to doskonała okazja, by w dłuższym okresie czasu przyjrzeć się nowoczesnym technologiom. Interesuje nas kwestia wytrzymałości akumulatorów jonowo-litowych czy zużycia paliwa. Deklaracje producenta są naprawdę interesujące – mówi Zdzisław Ferenz, dyrektor ds. Przewozów i Eksploatacji, członek zarządu MPK Wrocław.
W przeciągu najbliższych 2 lat wrocławski przewoźnik planuję wymianę ponad setki najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych pojazdów na nowocześniejszy tabor. Pojazd może być napędzany niezależnym silnikiem elektrycznym, silnikiem Diesla lub obydwoma silnikami naraz. Energia produkowana w czasie hamowania pojazdu jest przechowywana w akumulatorze a następnie jest wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej. Silnik spalinowy automatycznie wyłącza się podczas postojów na przystankach i światłach a zasilany jest wówczas energią elektryczną z akumulatora. Autobus rusza jedynie przy pomocy silnika elektrycznego a po osiągnięciu prędkości ok. 15-20 km/h przełącza się na silnik spalinowy.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Najnowsza generacja modeli hybrydowych Volvo 7900 Hybrid zużywa ok. 39 procent mniej paliwa i mniej wpływa na środowisko niż autobusy z silnikami diesla. Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory sprzedano 1000 pojazdów hybrydowych do ponad 20 krajów świata.
Testy, które przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa – od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. – mówi Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.
Autobus będzie łatwy do rozpoznania ze względu na swój biały kolor. Kierowcy już przeszli szkolenie ażeby jak najefektywniej prowadzić pojazd. Pojazd jest wyposażony w automaty biletowe i klimatyzowany przedział pasażerski.
źródło: mpk.wroc.pl
fot. trucksfocus.pl