Jak informuje „Rzeczpospolita”, w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali na alkohol 35,3 miliarda złotych. Zaskakiwać mogą dane dotyczące wzrostu sprzedaży poszczególnych trunków.
Jak podaje „Rzeczpospolita„, w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali 35,3 miliarda złotych na zakup alkoholu. Co ciekawe, największy wzrost sprzedaży w tempie 77 procent rocznie zanotowały… piwa bezalkoholowe. Na drugim miejscu, ze wzrostem o 51 procent, uplasowały się włoskie wina prosecco i hiszpańska cava. Tylko te dwa rodzaje alkoholu odpowiadają za 40 procent wartości sprzedaży ogółu win musujących w Polsce. Skok wartości sprzedaży o 47 procent zanotowały także wina aromatyzowane, zwłaszcza te o aromacie czarnej porzeczki, truskawek i brzoskwini. Ich sprzedaż sięgnęła 200 mln zł – to więcej niż sprzedaż rumu i cydru.
O 40 procent wzrosła też sprzedaż whisky, zwłaszcza tej smakowej. Dużą popularnością cieszą się nie tylko klasyczna, szkocka whisky, ale też te trunki produkowane w Irlandii, Ameryce czy Azji. O 20 procent wzrosła sprzedaż ginu, co przy okazji jest też najszybszym wzrostem w przypadku alkoholi mocnych. Skok o 16 procent odnotowały też likiery na bazie mleka.
Źródło: Rzeczpospolita, tvp.info