Virgin Mobile Polska padł ofiarą ataku hakerskiego. Operator opublikował komunikat, w którym informuje, że do zdarzenia doszło między 18 a 22 grudnia. Wyciekły wrażliwe dane klientów takie jak numer PESEL, imię i nazwisko.
„Virgin Mobile Polska z przykrością informuje, iż w dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hackerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej Spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych” – czytamy w komunikacie zamieszczonym przez spółkę.
Operator informuje klientów, że w wyniku ataku doszło do „nieuprawnionego ujawnienia danych rejestrowych (…) tj. imienia, nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość części abonentów prepaid Spółki”.
Wiadomo, że wyciek danych dotyczy około 12,5 proc. rejestracji abonentów. Jednak atak nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska, którzy korzystają z oferty abonamentowej i nie dokonywali rejestracji prepaid.
Spółka poinformowała, że niezwłocznie po wykryciu ataku podjęto działania na rzecz zabezpieczenia danych abonentów przed kolejnymi atakami. Zapowiedziano również złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. Virgin ma zapewnić.
Osoby, których dane wyciekły zostały o tym poinformowane przez SMS. Jedną z wiadomości pokazał na Twitterze dziennikarz WP i „Do Rzeczy” Marcin Makowski.
Właśnie taki SMS przyszedł od @virginmobilepl. Włamanie do sieci użytkowników, wyłudzenie danych. W jaki sposób – już po ich kradzieży, maja być niby zabezpieczone? Przecież to jakiś absurd. Właśnie straciliście klienta. pic.twitter.com/JXlQH7aBak
— Marcin Makowski (@makowski_m) December 26, 2019
Źródło: Facebook, dorzeczy.pl