L’Oreal to kolejna firma, która na fali ruchu Black Lives Matter zmienia określenia pojawiające się w ich produktach. Z nazw znikną takie nazwy, jak „biały”, „wybielający” czy „rozjaśniający”.
Ruch Black Lives Matter rozprzestrzenił się na całym świecie. Ujawnił się po zabójstwie afroamerykanina George’a Floyda przez amerykańską policję. W Stanach Zjednoczonych po tym wydarzeniu wybuchły gigantyczne protesty, a reperkusje widoczne są na całym świecie.
Francuska firma L’Oreal poinformowała o zmianie określeń występujących w ich produktach. „Grupa L’Oreal postanowiła usunąć słowa: biały, wybielający, rozjaśniający ze wszystkich produktów do wieczornej pielęgnacji skóry” – czytamy w oświadczeniu.
To nie jedyna firma, która zdecydowała się na tego typu krok. Inny gigant Johnson&Johnson zapowiedział wstrzymanie sprzedaży niektórych produktów marek Neutrogena i Clean&Clear, które w Azji i na Bliskim Wschodzie reklamowane były jako „reduktory ciemnych plam”. Z kolei Unilever zdecydował o zmianie nazwy lokalnie sprzedawanego kremu „Fair&Lovely” (z ang. „Jasny i Uroczy”), który służy do rozjaśniania skóry.
Czytaj także: Koronawirus był w Europie już w marcu 2019 roku. Znamy wyniki badań
Źr.: Do Rzeczy