Już niedługo Lidl dołączy do grona sieci, które są otwarte także w niedziele niehandlowe – informuje portal wprost.pl. Sklepy wykorzystają istniejące przepisy zezwalające na świadczenie usług. W jaki sposób sieci uda się ominąć zakaz handlu w niedziele? Pojawiła się konkretna data.
Zakaz handlu w niedziele był początkowo przestrzegany przez wielkie sieci handlowe w Polsce. Jednak po pewnym czasie sytuacja zaczęła się znacząco zmieniać…
Wszystko przez lukę w przepisach, która zezwala na otwarcie placówek świadczących usługi pocztowe. Większość sieci bez większego trudu wzbogaciła swoją ofertę, otrzymując status placówek pocztowych. Ich klienci, oprócz standardowych zakupów, mogą także odbierać przesyłki.
W podobnym kierunku zmierza właśnie jedna z największych sieci handlowych w Polsce, czyli Lidl. Dotychczas sklepy Lidl Polska pozostawały jednymi z ostatnich, które wstrzymywały się od handlu w niedziele. Teraz przyszedł czas na zmianę.
Choć przedstawiciele sieci zastrzegają, że chcieliby pozostać przy zakazie, to jednak tłumaczą, iż działania konkurencji zmuszają ich do wykorzystania luki dotyczącej świadczenia usług pocztowych.
Jak donosi portal wprost.pl, już od 5 września część placówek Lidla będzie otwarte także w niedziele niehandlowe. – Jako jedna z ostatnich sieci postanowiliśmy otworzyć część naszych sklepów w niedziele, aby najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Równość i transparentność uwarunkowań prawnych jest dla nas bardzo ważna – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
– Wierzymy, że to rozwiązanie wpłynie pozytywnie na komfort naszych klientów, którzy dopytywali o możliwość dokonywania zakupów w niedziele niehandlowe jak również o usługi pocztowe – dodaje.
Wiadomo, że pełną listę sklepów, w których zrobimy zakupy w niedzielę zostanie udostępniona 31 sierpnia. – Rozwiązanie to wprowadzamy w lokalizacjach, w których inne sieci handlowe również prowadzą działalność we wszystkie dni tygodnia. Wysoką jakość świadczonych usług pocztowych zapewnią nasi renomowani partnerzy – DHL oraz PointPack – podkreśla przedstawicielka sieci.