W 2017 roku ma ruszyć produkcja samochodu dla najważniejszych urzędników w Rosji. Nie byłoby w tym nic specjalnego gdyby nie to, że odpowiedzialni za jego budowę będą…. Niemcy.
Porsche Engineering w ramach projektu „Orsza”: ma za zadanie skonstruowanie płyty podłogowej, zawieszenia oraz układu napędowego, na podstawie których ma powstać limuzyna, mikrobus oraz suv. Możliwe, że powstała w wyniku współpracy platforma posłuży również innym rosyjskim producentom. Planowaną produkcją na poziomie 10 tysięcy sztuk rocznie ma zająć się fabryka UAZ.
Do końca roku 2014 mają powstać trójwymiarowe projekty samochodów, w przyszłym roku prace skupią się nad budową silnika, automatycznej skrzyni biegów oraz elektroniki. Do końca 2016 roku planowane jest zakończenie testów drogowych prototypów, a w 2017 roku dopracowanie silnika oraz przekładni automatycznej i rozpoczęcie produkcji.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
W projekt zaangażowane są Sollers (właściciel marki UAZ), GAZ, Volkswagen Group Rus, ZIŁ oraz KAMAZ. Cały projekt jest wart przynajmniej 600-700 mln dolarów. Jak widać – sankcje sankcjami, a biznes swoje.
Źródło:auto świat
Foto:Cortage