Pierwszym samochodem który miał być lekkim pojazdem przeznaczonym głównie na tor był Lotus 7, który później zmienił nazwę na Caterham. Następnie dołączyli do niego Ariel Atom i KTM X-bow. Teraz do grona szybkiej ‘’trójki ‘’ dołącza nowa marka.
Vūhl 05 to już druga w tym roku konstrukcja sportowego samochodu z Meksyku. Pierwszą była Mastretta MXT, która jest bliżej znana fanom popularnego programu telewizyjnego Top Gear, gdzie jeden z prezenterów testował Mastrette na meksykańskich drogach.
Z zewnątrz samochód wygląda interesująco, jego sylwetka może się podobać. Nisko położona linia nadwozia zaczyna się od potrójnych, soczewkowych świateł, a kończy się dużym spoilerem. Kiedy zajrzymy do wnętrza od razu widać że projektantowi zależało na redukcji masy. Goła blacha i nity łączące poszycie nadwozia podkreślają ‘’roboczą’’ atmosferę modelu 05.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Wszystkie starania mające na celu obniżenie masy przyniosły oczekiwany skutek – auto waży 695 kilogramów, co daje imponujący stosunek masy do mocy, który wynosi 417 KM/tonę. Jednostką napędzającą Vūhla jest 2-litrowy silnik Forda, który po podkręceniu dysponuje mocą 285 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,7 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej.
Samochód o takich osiągach powinien także dobrze trzymać się wyznaczonego toru jazdy, dlatego posiada specjalny pakiet aerodynamiczny zawierający splitter, tylny dyfuzor oraz spoiler.
Nowe auto ma kosztować ok. 275 tys. złotych a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w 2014 roku.
(fot. Producent)