Powstanie trasy kolejowej z Tallina przez Polskę do Niemiec staje się coraz realniejsze. Kraje nadbałtyckie doszły do porozumienia w sprawie założenia spółki, mającej być inwestorem.
Umowa będąca fundamentem dla powstania spółki joint venture Litwy, Łotwy i Estonii ma zostać podpisana w pierwszej połowie października – taką informację przekazało Ministerstwo Gospodarki Estonii. Kraj ten założył w tym miesiącu państwową spółkę Rail Baltic Estonia, która stanie się posiadaczem 33 procent akcji inwestora magistrali.
Czytaj także: Uniwersytet Śląski będzie pracował nad rozwojem przemysłu obronnego
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Zgodnie z wstępnymi założeniami Rail Baltica ma być elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, który połączy największe miasta Polski, Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii. Na terytorium naszego kraju długość Rail Baltica wyniesie 341 km.
Odcinek pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, będący częścią Rail Baltica ma zostać zmodernizowany w latach 2017-2018. Czas przejazdu tą trasą ma zostać skrócony do półtorej godziny, a pociągi będą mogły pokonywać odegłość między miastami z prędkością 160 kmh.
Źródło: Rp.pl, inforail.pl
Fot: Commons Wikimedia