Wiele wskazuje na to, że Facebook planuje kolejne duże zmiany w wyświetlaniu aktualności. W ich konsekwencji niedługo nie zobaczymy prawdopodobnie części stron na urządzeniach mobilnych.
Zmiana opiera się na badaniach Facebooka, z których wynika, że większość użytkowników rezygnuje z oglądania konkretnej strony jeżeli ładuje się ona dłużej niż trzy sekundy. Wobec tego popularny portal społecznościowy planuje zablokowanie wyświetlania w aktualności „ciężkich” stron, które będą się długo ładowały.
Kwestia dotyczy przede wszystkim wersji mobilnej Facebooka, w której do tej pory wyświetlana jest większość aktualności. Wiele wskazuje jednak na to, że niedługo się to zmieni. Oznacza to duży problem przede wszystkim dla właścicieli stron internetowych i stron na Facebooku, które, szczególnie jeżeli używają dużych treści jak filmy czy zdjęcia, mogą mieć znacznie obniżony zasięg.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Część osób interpretuje ten ruch nie jako dbałość o użytkowników, ale bardziej jako kolejny argument do wykupienia przez właścicieli stron reklam w portalu społecznościowym.
Czytaj także: Banki zablokują konta klientów w czasie kryzysu? Ten pomysł UE budzi kontrowersje