• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Trzaskowski chory. Zabrał głos. „Przekonuję się na własnym przykładzie”

    Poseł Konfederacji pisze o drugiej turze wyborów. Złe wieści dla Trzaskowskiego?

    Wybory: Tragedia w lokalu wyborczym. Nie żyje kobieta

    Wyniki wyborów za granicą to sensacja. Inny skład w II turze

    Magdalena Środa załamana po wyborach: „Nie lubimy demokracji”

    Magdalena Środa załamana po wyborach: „Nie lubimy demokracji”

    trzaskowski i holownia

    Hołownia ogłasza, kogo poprze w II turze. Dziennikarz WP bezlitosny: „Głosy wyborców niczym worek kartofli”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    flaga usa

    Tak zagłosowali Polacy w USA! Poznaliśmy wyniki wyborów. Sensacja na 1 i 3 miejscu!  

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Trzaskowski chory. Zabrał głos. „Przekonuję się na własnym przykładzie”

    Poseł Konfederacji pisze o drugiej turze wyborów. Złe wieści dla Trzaskowskiego?

    Wybory: Tragedia w lokalu wyborczym. Nie żyje kobieta

    Wyniki wyborów za granicą to sensacja. Inny skład w II turze

    Magdalena Środa załamana po wyborach: „Nie lubimy demokracji”

    Magdalena Środa załamana po wyborach: „Nie lubimy demokracji”

    trzaskowski i holownia

    Hołownia ogłasza, kogo poprze w II turze. Dziennikarz WP bezlitosny: „Głosy wyborców niczym worek kartofli”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    flaga usa

    Tak zagłosowali Polacy w USA! Poznaliśmy wyniki wyborów. Sensacja na 1 i 3 miejscu!  

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

UOKiK: Kaufland nie może sugerować, że jest polską marką

20 lutego 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka, Polecane
Kaufland

Fot. Wikimedia Commons/Zákupák

UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Niemiecka siec marketów Kaufland zapewnia, że przestanie używać sloganów reklamowych, w których pojawia się stwierdzenie „nasze rodzimy produkty” czy „rodzimi dostawcy”. Mogło to mylnie sugerować klientom, że spółka jest polskim przedsiębiorstwem.

Wszystko dzięki interwencji prezesa UOKiK Marka Niechciała, który wynika z pisma wysłanego do urzędu przez posłankę PiS Krystynę Pawłowicz.

– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty – napisała na swoim Facebooku poseł Krystyna Pawłowicz.

Interwencja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spowodowała, że Kaufland Polska zapowiedział zmianę haseł reklamowych. Właściciel niemieckich marketów ma zakończyć posługiwanie się hasłami „rodzime produkty”, „polskie produkty” czy też „rodzimi dostawcy”.

Czytaj także: Rafalska o oskładkowaniu umów o dzieło: „Nie cofniemy się przed bardziej radykalnymi rozwiązaniami”

UOKiK dodał także, że sama deklaracja zmiany haseł dla Kauflandu nie jest równoznaczna z przyznaniem się do naruszenia przepisów.
18 lutego wraz z pismem, jakie otrzymała od prezesa UOKiK, Krystyna Pawłowicz napisała także:

– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r. Obserwujmy, czy zmiany tej dokonano.

W samym liście do poseł PiS, Niechciaj poinformował, iż ma nadzieję, że niemiecka sieć przestanie wprowadzać klientów w błąd, sugerując w reklamach, że jest polską firmą. Kaufland będzie mógł używać dotychczasowych zwrotów, ale wyłącznie w odniesieniu do polskich produktów lub do dostawców, z którymi współpracuje.

O podjęciu działań w sprawie zmiany sposobu reklamowania się Kauflandu, Krystyna Pawłowicz poinformowała 18 września 2016 roku:

’Sieć NIEMIECKICH sklepów „Kaufland” w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów,zachęcając ich do zakupów u siebie hasłem: „Odkryj i rozkoszuj się NASZYMI RODZIMYMI produktami jak również przepisami odwołującymi się do tradycji polskiej kuchni – napisała wówczas na Facebooku. Treść całego wpisu z września 2016 r można przeczytać TUTAJ.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, Facebook.com/Krystyna Pawłowicz
Fot.: Wikimedia Commons/Zákupák
Tagi Kauflandkrystyna pawłowicznasze rodzime produktyniemieckie marketyreklamaUOKiKUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine