• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Orban

    Viktor Orban spotka się z Putinem w Moskwie

    Tragiczny wypadek karetki. Kierowca nie przeżył

    Tragiczny wypadek karetki. Kierowca nie przeżył

    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    Łukaszenka żali się na Zełenskiego. „Czym mu tak dopiekłem?”

    Agnieszka Maciąg

    Odeszła ikona mody i literatury. Miała 56 lat

    Chińscy żołnierze wylądowali przy polskiej granicy na Białorusi

    Chiny wściekłe na sąsiada. „Zapłacicie bolesną cenę”

    PILNE PROJEKT

    Weto na kolejne ustawy. Karol Nawrocki dosadnie o swojej decyzji

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Orban

    Viktor Orban spotka się z Putinem w Moskwie

    Tragiczny wypadek karetki. Kierowca nie przeżył

    Tragiczny wypadek karetki. Kierowca nie przeżył

    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    Łukaszenka żali się na Zełenskiego. „Czym mu tak dopiekłem?”

    Agnieszka Maciąg

    Odeszła ikona mody i literatury. Miała 56 lat

    Chińscy żołnierze wylądowali przy polskiej granicy na Białorusi

    Chiny wściekłe na sąsiada. „Zapłacicie bolesną cenę”

    PILNE PROJEKT

    Weto na kolejne ustawy. Karol Nawrocki dosadnie o swojej decyzji

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

UOKiK: Kaufland nie może sugerować, że jest polską marką

20 lutego 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka, Polecane
Kaufland

Fot. Wikimedia Commons/Zákupák

UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Niemiecka siec marketów Kaufland zapewnia, że przestanie używać sloganów reklamowych, w których pojawia się stwierdzenie „nasze rodzimy produkty” czy „rodzimi dostawcy”. Mogło to mylnie sugerować klientom, że spółka jest polskim przedsiębiorstwem.

Wszystko dzięki interwencji prezesa UOKiK Marka Niechciała, który wynika z pisma wysłanego do urzędu przez posłankę PiS Krystynę Pawłowicz.

– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty – napisała na swoim Facebooku poseł Krystyna Pawłowicz.

Interwencja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spowodowała, że Kaufland Polska zapowiedział zmianę haseł reklamowych. Właściciel niemieckich marketów ma zakończyć posługiwanie się hasłami „rodzime produkty”, „polskie produkty” czy też „rodzimi dostawcy”.

Czytaj także: Rafalska o oskładkowaniu umów o dzieło: „Nie cofniemy się przed bardziej radykalnymi rozwiązaniami”

UOKiK dodał także, że sama deklaracja zmiany haseł dla Kauflandu nie jest równoznaczna z przyznaniem się do naruszenia przepisów.
18 lutego wraz z pismem, jakie otrzymała od prezesa UOKiK, Krystyna Pawłowicz napisała także:

– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r. Obserwujmy, czy zmiany tej dokonano.

W samym liście do poseł PiS, Niechciaj poinformował, iż ma nadzieję, że niemiecka sieć przestanie wprowadzać klientów w błąd, sugerując w reklamach, że jest polską firmą. Kaufland będzie mógł używać dotychczasowych zwrotów, ale wyłącznie w odniesieniu do polskich produktów lub do dostawców, z którymi współpracuje.

O podjęciu działań w sprawie zmiany sposobu reklamowania się Kauflandu, Krystyna Pawłowicz poinformowała 18 września 2016 roku:

’Sieć NIEMIECKICH sklepów „Kaufland” w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów,zachęcając ich do zakupów u siebie hasłem: „Odkryj i rozkoszuj się NASZYMI RODZIMYMI produktami jak również przepisami odwołującymi się do tradycji polskiej kuchni – napisała wówczas na Facebooku. Treść całego wpisu z września 2016 r można przeczytać TUTAJ.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, Facebook.com/Krystyna Pawłowicz
Fot.: Wikimedia Commons/Zákupák
Tagi Kauflandkrystyna pawłowicznasze rodzime produktyniemieckie marketyreklamaUOKiKUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine